A tetőszerkezet tizennégy, egyenként hetvenöt tonnás főtartója egyesével, három darabban érkezik az építési területre. Itt illesztik őket össze és emelik be őket a tetőszerkezetbe a kivitelezési munkákat közbeszerzésen elnyerő szegedi székhelyű KÉSZ Építőipari Zrt. munkatársai.
A korábbi tájékoztatás szerint a 40 ezer négyzetméternyi új utasforgalmi terminál építése mellett 55 ezer négyzetméter meglévő épületrészt is felújítanak.
A fejlesztés része 50 új határátlépő pont, 21 új beszállókapu, 80 új utasfelvételi (check-in) pult, továbbá 16 új önkiszolgáló jegykezelő automata kialakítása is.
A SkyCourt földszinti indulási oldalán üzletek, a félemeleten pedig éttermek, kávézók és bárok lesznek. A 2-es terminál kereskedelmi területe a jelenleginek a duplájára bővül az új épület teljes átadása után. Az év végén a beruházási projekt egyes részeit tervezik átadni.
A Budapest Airport tulajdonosa a 2005 végén lezajlott privatizációban vállalt 2006 és 2011 között legalább 65,5 milliárd forint értékű fejlesztést.
A budapesti nemzetközi repülőtéren az idén 8,22 millió utast várnak a 2009. évi 8,1 milliós forgalom után. A 2009. évi utasforgalom 4,1 százalékkal mérséklődött, míg az Európai Unióban a csökkenés átlagosan 5,9 százalék volt. A ferihegyi repülőtér versenytársainál ennél nagyobb volt a visszaesés: Bécsben 8,3 százalék, Prágában 7,8 százalék, Varsóban pedig 12 százalék.
Tavaly a forgalom 76 százalékát a hagyományos légitársaságok adták, 24 százalékát pedig a fapadosok. Az idén 75-25 lesz ez az arány a becslések szerint.
MTI