2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megkezdődött a SkyCourt tetőszerkezetének helyére emelése, várhatóan az ütemtervnek megfelelően az év végén átadják a Ferihegy 2-es terminál A és B utasforgalmi csarnokát összekötő 40 ezer négyzetméteres új utasforgalmi épületet - közölte Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Aiprort vállalati kapcsolatok igazgatója az MTI-vel.

A tetőszerkezet tizennégy, egyenként hetvenöt tonnás főtartója egyesével, három darabban érkezik az építési területre. Itt illesztik őket össze és emelik be őket a tetőszerkezetbe a kivitelezési munkákat közbeszerzésen elnyerő szegedi székhelyű KÉSZ Építőipari Zrt. munkatársai.

A korábbi tájékoztatás szerint a 40 ezer négyzetméternyi új utasforgalmi terminál építése mellett 55 ezer négyzetméter meglévő épületrészt is felújítanak.

A fejlesztés része 50 új határátlépő pont, 21 új beszállókapu, 80 új utasfelvételi (check-in) pult, továbbá 16 új önkiszolgáló jegykezelő automata kialakítása is.

A SkyCourt földszinti indulási oldalán üzletek, a félemeleten pedig éttermek, kávézók és bárok lesznek.  A 2-es  terminál kereskedelmi területe a jelenleginek a  duplájára bővül az új épület teljes átadása után. Az év végén a beruházási projekt egyes részeit tervezik átadni. 

A Budapest Airport tulajdonosa a 2005 végén lezajlott privatizációban vállalt 2006 és 2011 között legalább 65,5 milliárd forint értékű fejlesztést.

A budapesti nemzetközi repülőtéren az idén 8,22 millió utast várnak a 2009. évi  8,1 milliós forgalom után. A 2009. évi utasforgalom 4,1 százalékkal mérséklődött, míg az Európai Unióban a csökkenés átlagosan 5,9 százalék volt. A ferihegyi repülőtér versenytársainál ennél nagyobb volt a visszaesés: Bécsben 8,3 százalék, Prágában 7,8 százalék, Varsóban pedig 12 százalék.

Tavaly a forgalom 76 százalékát a hagyományos légitársaságok adták, 24 százalékát pedig a fapadosok. Az idén 75-25 lesz ez az arány a becslések szerint.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!