Idén az egyik áruházlánc, a Lowes már halloween előtt egy héttel megnyitotta karácsonyi vásárát, arra az elméletre alapozva, hogy a női vásárlók szeretnek minél hamarabb elkezdeni az ünnepekre való felkészülést és a nagyobb vásárlási kedvük miatt ez náluk egészen a karácsonyi szezon végéig elhúzódhat, vagyis az áruházak nagyobb nyereséget realizálhatnak. A Big Research egy nemrég megjelent felmérése megerősíteni látszik ezt az elgondolást, mivel nőtt tavaly óta azoknak a száma, akik már októberben megkezdik a karácsonyi bevásárlásukat.
A konkurenicaharc azonban óriási, hiszen a karácsonyi bevásárlások során az emberek közel 500 milliárd dollárt hagynak az üzletekben, és évről-évre egyre többet. Az akciók korai bevezetésének azonban hátulütői is lehetnek. Egy Ralph Nader nevéhez fűződő jogvédő szervezet, a Commercial Alert szerint túlságosan agresszívek lettek a vállalatok a karácsonyi akciók során, ami sok vásárlót zavar. Ráadásul üzleti hátrányai is lehetnek, hiszen például tavaly a Wal-Mart hiába nyerte meg a karácsonyi vásár első pár hetében a versenyt, a decemberi időszakra visszaesett legnagyobb riválisával, a Targettel szemben, amely csak november végén indította el akcióit.