2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Egyesült Államokban a karácsonyi vásár hagyományosan hálaadás után kezdődik, de az utóbbi években a nagy kereskedelmi láncok egyre korábban elkezdik a karácsonyi akciókat a várható nagyobb profit reményében.

Évről-évre megfigyelhető tendencia, hogy a karácsonyi őrület hamarabb kezdődik az Egyesült Államokban, tavaly pedig a Wal-Mart hivatalosan is november 1-jén indította karácsonyi akcióit a tradicionális fekete péntek helyett, amelynek a hálaadást követő napot nevezik a tengerentúlon. Ezt akkor az utolsó negyedéves eredmények feljavítása érdekében tette a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, de ezzel lavinát indított el, hiszen a vetélytársak sem akartak lemaradni - közli a Reuters.

Idén az egyik áruházlánc, a Lowes már halloween előtt egy héttel megnyitotta karácsonyi vásárát, arra az elméletre alapozva, hogy a női vásárlók szeretnek minél hamarabb elkezdeni az ünnepekre való felkészülést és a nagyobb vásárlási kedvük miatt ez náluk egészen a karácsonyi szezon végéig elhúzódhat, vagyis az áruházak nagyobb nyereséget realizálhatnak. A Big Research egy nemrég megjelent felmérése megerősíteni látszik ezt az elgondolást, mivel nőtt tavaly óta azoknak a száma, akik már októberben megkezdik a karácsonyi bevásárlásukat.

A konkurenicaharc azonban óriási, hiszen a karácsonyi bevásárlások során az emberek közel 500 milliárd dollárt hagynak az üzletekben, és évről-évre egyre többet. Az akciók korai bevezetésének azonban hátulütői is lehetnek. Egy Ralph Nader nevéhez fűződő jogvédő szervezet, a Commercial Alert szerint túlságosan agresszívek lettek a vállalatok a karácsonyi akciók során, ami sok vásárlót zavar. Ráadásul üzleti hátrányai is lehetnek, hiszen például tavaly a Wal-Mart hiába nyerte meg a karácsonyi vásár első pár hetében a versenyt, a decemberi időszakra visszaesett legnagyobb riválisával, a Targettel szemben, amely csak november végén indította el akcióit.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!