A VW-t még júniusban előzte meg a világ legnagyobb autógyártó konszernje. Válaszul a német cég ároffenzívába kezdett, forgalma növekedett és a visszahódított első helyet augusztus folyamán is tartani tudta.
Az elmúlt hónapban a Sanghaj Volkswagen (SVW) összesen 26.034 autót adott el Kínában, idén pedig összesen 233.206 VW talált gazdára a távol-keleti országban, számol be a német Manager Magazin.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, az országban erős érdekeltségekkel és gyökerekkel rendelkező német autógyár - a General Motors árcsökkentő akciója nyomán - június végétől átlagban 11,7 százalékkal tette olcsóbbá a kínai piacon kínált modelljeit.
A VW - sanghaji és changchuni gyárának köszönhetően - év végig összesen 700-800 ezer járművet szeretne értékesíteni, azaz 100 ezerrel többet, mint 2003-ban, amikor 697 ezer autó kelt el. Az év kifejezetten rosszul kezdődött a cég számára, hiszen csökkent a forgalma, ami szinte páratlan a cég kínai történetében.
"Bár a távol-keleti ország piaca folyamatosan növekszik, ezzel együtt egyre nagyobb lesz a verseny is. Emiatt a jövőben a minőség javítása mellett a költségek csökkentése a célunk" - mondta el Jörg Blecker, az SVW elnökségi tagja.
(Menedzsment Fórum)
Már nem a General Motors vezeti a kínai autópiacot
A Volkswagennek sikerült visszaszerezni nyár elején elvesztett piacvezető pozícióját Kínában. A német autógyár elsősorban ároffenzívájának köszönheti eladásainak növekedését.