Az év eddig eltelt része a cégcsoport terveit meghaladó bővülést hozott: a magáncélú hajó-, repülőgép-finanszírozási piacon átvették az első helyet, beszálltak a luxuslakások, illetve luxusautók (például Bentley) finanszírozásába.
Trenddé vált a hajótartás Magyarországon, s olyan is bekapcsolódik a hajótartásba, aki nem biztos abban, hogy képes vízi járműt fenntartani. Az árak jellemzően 20-25 millió forintról indulnak, de van példa 70-80 milliós értékű hajó vételére is. A lízingelőnek 30 százalékos önrészt kell állnia, az 5-7 éves futamidő a jellemző, s a tavalyi, euróalapú finanszírozással szemben az idén már a svájcifrank-alap dominál. Az árazás egyénileg történik, ám az autófinanszírozáshoz hasonló THM-ek jellemzik ezt a piacot is.
Ami a repülőgéplízinget illeti, a Hypo Alpe-Adria az idén többet is finanszírozott. A lízing itt hosszabb, 7-12 éves futamidőre szól - a kis gépeknél 5-7 évre -, míg a kondíció megállapítása itt is egyedileg történik, áll a Világgazdaság mai számában.
Már repülőgépet is lízingelnek a magyarok
Repülőgépet, Bentley-t és luxuslakást is lízingeltek idén honfitársaink, így komoly növekedési potenciált lát a prémium kategóriában a lízingpiacra év elején belépett Hypo Alpe-Adria Leasing cégcsoport vezérigazgatója, Kiss Zoltán. Nyugat-Európában is egyre bővül a jachtok, sportrepülők, festmények vagy díszhintók lízingje, írja a Világgazdaság.