3p

Egy új vevő megszerzése mindig sokkal drágább és időigényesebb, mint egy lojális megtartása, márpedig egy jól működő cégnek mindkettőre szüksége van. Az új fogyasztók a növekedés lehetőségét adják, az elkötelezett vevők pedig az árbevétel kiszámíthatóságát. Az mfor.hu sorozatának harmadik része a keresztmarketing segítségével történő vevőszerzésre ad tippeket.

A vevőcsalogatás egy eszköze, amely olcsó és hatásos

A keresztmarketing egyik eszköze a keresztpromóció, amely során egy népszerű márka kialakult vevőkörét veszi célba az új termék. Leggyakrabban hozzácsomagolnak egy termékmintát vagy adnak mellé egy kipróbálást ösztönző kupont. Erre példa a mosószer öblítővel, a margarin őrölt fahéjjal, a cumisüveg tápszermintával, az új szakácskönyv 500 forintos éttermi kuponnal vagy a DVD-lejátszó kedvezményes DVD vásárlási utalvánnyal.

A kupon és a visszajáró vevők

A vevőcsalogatás egyik hatásos és viszonylag olcsó eszköze a kupon. Célzott, könnyen kalkulálható, mérhető hatású és csak a termék megvásárlásakor "aktiválódik". Hogyan segítheti ez a vevőszerzés mellett az újravásárlást is?

Két-három éve fedeztem fel az egyik kedvenc cipőboltomat. Első vásárláskor kaptam 2 darab 1000 forint értékű kupont, amit néhány hónap alatt levásárolhattam. Amikor visszamentem, a vételárból levonták ezt az összeget, majd kaptam újabbakat. Azóta is rendszeresen vásárlok ott, és szinte mindig van nálam egy-két beváltásra váró bón. Ezzel a módszerrel rendszeresen visszacsábítanak az üzletbe, hiszen az utalvány határidős! Ráadásul mindig költök is, hogy ne vesszen kárba a rendelkezésemre álló több ezer forintos kedvezmény. Mivel a termék, a választék és a kiszolgálás jó, így szívesen teszem...

A kupon tehát a beváltási határidővel sürgetettségi érzést kelt. Ha jó a szolgáltatás, akkor eléri célját, az újravásárlást, s könnyen szerezhetünk egy újabb vevőt. Az elkötelezett és elégedett fogyasztóra pedig számítani lehet, hiszen újra és újra visszajár anélkül, hogy drága reklámokkal bombáznánk. Ráadásul az ilyen vevő - ha rendszeresen törődünk vele - süketté válik a versenytársak csábításával szemben.

Ne hagyjuk magukra a fogyasztót!

A kupon abban is segíthet, hogy emlékeztessük vevőinket az újravásárlásra. Ha van saját címlistánk, akkor időről-időre kiküldhetünk nekik egy bónt, például egy új termék kipróbálásához vagy egy kifutó áru kedvezményes megvásárlásához. Ezzel a módszerrel még holtszezonban is magunkhoz csábíthatjuk őket.

Ne hagyjuk jó vevőinket hosszú ideig magukra, mert nyitottá válhatnak a konkurencia kommunikációjára, ami az első lépés lehet elvesztésük felé! Sajnos mostanában ezt az alapelvet sérti meg egy-két biztosító, amikor az új vevőknek nagyobb kedvezményt ad, mint a régieknek. Biztos vagyok benne, hogy ezzel sok ügyfelük bizalma megrendül, ami az első lépés elvesztésük felé. Az újak megszerzése pedig mindig költségesebb...

A következő részben példákon keresztül mutatjuk be, hogyan lehet hatékonnyá tenni egyszerű, gyakran használt marketingeszközöket.

Keszténé Kiss Jolán

www.marketingpraktikak.hu

Kapcsolódó anyagok:
Márkaépítés kis pénzből: a jó kommunikáció titkai
Hogyan építsünk kis pénzből nagy márkát?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!