A vevőcsalogatás egy eszköze, amely olcsó és hatásos
A keresztmarketing egyik eszköze a keresztpromóció, amely során egy népszerű márka kialakult vevőkörét veszi célba az új termék. Leggyakrabban hozzácsomagolnak egy termékmintát vagy adnak mellé egy kipróbálást ösztönző kupont. Erre példa a mosószer öblítővel, a margarin őrölt fahéjjal, a cumisüveg tápszermintával, az új szakácskönyv 500 forintos éttermi kuponnal vagy a DVD-lejátszó kedvezményes DVD vásárlási utalvánnyal.
A kupon és a visszajáró vevők
A vevőcsalogatás egyik hatásos és viszonylag olcsó eszköze a kupon. Célzott, könnyen kalkulálható, mérhető hatású és csak a termék megvásárlásakor "aktiválódik". Hogyan segítheti ez a vevőszerzés mellett az újravásárlást is?
Két-három éve fedeztem fel az egyik kedvenc cipőboltomat. Első vásárláskor kaptam 2 darab 1000 forint értékű kupont, amit néhány hónap alatt levásárolhattam. Amikor visszamentem, a vételárból levonták ezt az összeget, majd kaptam újabbakat. Azóta is rendszeresen vásárlok ott, és szinte mindig van nálam egy-két beváltásra váró bón. Ezzel a módszerrel rendszeresen visszacsábítanak az üzletbe, hiszen az utalvány határidős! Ráadásul mindig költök is, hogy ne vesszen kárba a rendelkezésemre álló több ezer forintos kedvezmény. Mivel a termék, a választék és a kiszolgálás jó, így szívesen teszem...
A kupon tehát a beváltási határidővel sürgetettségi érzést kelt. Ha jó a szolgáltatás, akkor eléri célját, az újravásárlást, s könnyen szerezhetünk egy újabb vevőt. Az elkötelezett és elégedett fogyasztóra pedig számítani lehet, hiszen újra és újra visszajár anélkül, hogy drága reklámokkal bombáznánk. Ráadásul az ilyen vevő - ha rendszeresen törődünk vele - süketté válik a versenytársak csábításával szemben.
Ne hagyjuk magukra a fogyasztót!
A kupon abban is segíthet, hogy emlékeztessük vevőinket az újravásárlásra. Ha van saját címlistánk, akkor időről-időre kiküldhetünk nekik egy bónt, például egy új termék kipróbálásához vagy egy kifutó áru kedvezményes megvásárlásához. Ezzel a módszerrel még holtszezonban is magunkhoz csábíthatjuk őket.
Ne hagyjuk jó vevőinket hosszú ideig magukra, mert nyitottá válhatnak a konkurencia kommunikációjára, ami az első lépés lehet elvesztésük felé! Sajnos mostanában ezt az alapelvet sérti meg egy-két biztosító, amikor az új vevőknek nagyobb kedvezményt ad, mint a régieknek. Biztos vagyok benne, hogy ezzel sok ügyfelük bizalma megrendül, ami az első lépés elvesztésük felé. Az újak megszerzése pedig mindig költségesebb...
A következő részben példákon keresztül mutatjuk be, hogyan lehet hatékonnyá tenni egyszerű, gyakran használt marketingeszközöket.
Keszténé Kiss Jolán
www.marketingpraktikak.hu
Kapcsolódó anyagok:
Márkaépítés kis pénzből: a jó kommunikáció titkai
Hogyan építsünk kis pénzből nagy márkát?