A SzondaIpsos most megjelentetett kutatási eredményei szerint a felsőoktatási intézmények hallgatói igen márkahűek, emellett jól ismerik a hazai vezető brandeket.
Mivel a felsőfokú képzésben résztvevő diákok a későbbiekben diplomával rendelkező, vélhetően jó pozícióval bíró fogyasztók lesznek, a marketingszakemberek fontosnak tartják, hogy kialakítsák ebben a rétegben a márkahűséget.
Már az oktatási intézményekben megpróbálják a későbbi AB kategóriás döntéshozókat minél hatékonyabban elérni. A diákok körében végzett közvéleménykutatás azt mutatja, hogy nagy százalékban észlelik az egyetemeken, főiskolákon kihelyezett reklámanyagokat.
Az eszközöket a célcsoport ötletesnek, eredetinek és pozitívnak tartja. A klasszikus ATL médiumok - televízió, sajtó, óriásplakát stb. - helyett fogékonyabbak a diákok az alternatív hirdetési eszközökre.
A 18-29 éves főiskolás-egyetemista korosztály sokkal pozitívabban áll a reklámokhoz, mint a népesség egésze, és felvállalják, hogy befolyásolja őket vásárláskor az egyes cikkek marketingje.
A vizsgálat az IMIGe Hungária Kft. megbízásából készült, és hét indoor hirdetési felület - elektronikus információs panel, öntapadós faliújság, egérpad, mirror poster, city-light panel, student card, mini plakátok - hatékonyságának vizsgálatára terjedt ki - írja a Mediainfo.hu.
Márkahűek a hazai egyetemisták
A SzondaIpsos most megjelentetett kutatási eredményei szerint a felsőoktatási intézmények hallgatói nagymértékben brandkövetőek, emellett jól ismerik a hazai piacon jelenlevő márkákat.