2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy hírnévhez, a sikeres üzlethez nem kellenek komplex eszközök: pár egyszerű, de jól megválasztott taktika alapos, következetes kivitelezése is meghozhatja a dicsőséget. Mit taníthat egy cégnek egy fél évezreddel ezelőtt élt vezető a sikeres marketingről?

Mátyás Király Kft.: A mese mint sajtóközlemény

Egyszer volt...

A tömegkommunikáció előtt a szóbeszéd, a mesevilág volt az elsőszámú eszköz, ami a néphez elvitt egy üzenetet. Mátyásnak fantasztikus volt a publicitása. (Még mindig az.) Hogyan érte ezt el? Pontosan azt a médiát dominálta - a meséket -, ami a célközönségéhez szólt, amit falt a nép, és amit szájról szájra továbbadott - így az üzenete mindenkihez eljutott.

Ezenkívül minden meséje az igazságról szólt, vagyis "sajtóközleményeiben" mindig a pozicionálását erősítő üzeneteket hangsúlyozta. Semmi mellébeszélés, semmi egyéb dicsekvés, csak a kulcsüzenet. A történetei érdekesek, tanulságosak, élvezetesek voltak. Sztorik, amiket imádott hallani a nép, mert róluk is szólt, és amiket a mesemondók - a kor újságírói - is szívesen "megírtak".

Vajon a ma vezérei tudják, hogy a célközönség milyen médiákból tájékozódik, mit olvas, hallgat, néz, mire kattint? Megtesznek-e mindent, hogy érdekes, a közönség számára releváns hírekkel árasszák el ezeket a kommunikációs csatornákat? Van olyan kulcsüzenetük, amit minden sztoriba belefoglalhatnak?

Mátyás Király Kft.

Nézzük, hogy a fentiek alapján ma hogyan vezetné cégét Hunyadi Mátyás ügyvezető igazgató úr:

  • Kiválasztana egy és csakis egyetlen üzenetet, ami a cégét jellemzi, és ami fontos szempont a célközönségének is. Nem vacakolna cége egyéb képességeinek hangoztatásával - erre az egyre koncentrálna minden marketing anyagában.
  • Személyesen felkeresné leendő és potenciális ügyfeleit, és alaposan kikérdezné őket gondolataikról, gondjaikról, szempontjaikról, véleményükről.
  • Gondoskodna róla, hogy cége üzenete sokszínű, élvezetes formában jusson el a médiába. Jó kapcsolatokat építene ki a sajtóval, de főleg azokkal, akik az ő célközönségéhez szóló médiákban írnak, szerkesztenek, riporterkednek. És minden egyes sajtóközleményét az első pontban írt kulcsüzenet köré építené fel.

Wolf Gábor

Marketing Commando!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!