A MÁV Zrt. és a közbeszerzésen kiválasztott Bombardier cég képviselői 2008. november 25-én írták alá a 25 kétáram-rendszerű mozdony, illetve további 25 opcionális szállítására vonatkozó
szerződést.
Szini István elmondta, hogy a mozdony magyarországi engedélyeztetési folyamata a tervezettek szerint halad. A jármű a végleges engedélyt a jövő év közepén kaphatja meg.
Az első körben megrendelt 25 mozdony gyártása két évig tart.
Szini István szerint a MÁV-nak érdeke lenne, hogy a második 25 járműre az opciót mihamarabb lehívja, mert folyamatos gyártás esetén olcsóbban lehetne a mozdonyokat szállítani.
A Bombardier cég magyarországi terveivel kapcsolatban a magyarországi főképviselő elmondta, a vasúti járműgyártó piac zsugorodása miatt két vállalatuk folyamatos működtetését tartják a legfontosabbnak.
A Dunakeszin működő Bombardier-MÁV Járműjavítő Kft.-nél és Mátranovákon egyaránt mérséklődtek a megrendelések.
Elmondta, Dunakeszi esetében szeretnék a 25 százalékban tulajdonostárssal, a MÁV-val megvitatni, hogy a cégnek a magyar piacról is szüksége van egy alapmegrendelésre, ami járműkarbantartás, járműfelújítás is lehet. Ehhez a Bombardier a nemzetközi piacról további megrendeléseket tud hozni.
A Bombardier távlati tervei között az is szerepel, hogy a Dunakeszi járműjavítót felfejleszti egy közép-európai karbantartó, szolgáltató, javító központtá akkor, ha a tulajdonostársak ebben egyetértenek, és saját eszközeikkel intenzíven támogatják az elgondolást. Ehhez azonban az is kell, hogy a világpiac növekedni kezdjen.
A MÁV és a Bombardier között a Talent motorvonatok fékkopásával kapcsolatos vitára válaszolva Szini István elmondta: a két cég között folynak a tárgyalások, s lát lehetőséget a megegyezésre még a MÁV által indított választott bírósági eljárás megkezdése előtt. A Bombardier magyarországi főképviselője szerint lehetőség van egy olyan kompromisszum kidolgozására, amely biztosítaná a MÁV által elvárt műszaki szolgáltatást és megoldást, s rendezné a költségviselést a két cég között.
A Bombardier az InnoTrans kiállításon bemutatta legújabb fejlesztését, a Zefiro 380 nagysebességű vonatot, amely 380 kilométeres óránkénti sebességgel tud közlekedni.
Az eseményen közölték, a gyorsvasutak fejlesztése az egész világon napirenden van. A Bombardier az energiatakarékos és környezetkímélő, úgynevezett ECO4 programjával kíván vezető szerepet játszani a fejlődésben.
MTI