3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem tudták megkötni a követelések egy részének kifizetéséről szóló megállapodást az alvállalkozók az M43-as autópálya második ütemét kivitelező konzorciumot vezető Sedesa S. A.-val, ezért kedden újra demonstrációba kezdtek az épülő autópálya és a 47-es főút csomópontjánál - tájékoztatta az alvállalkozókat képviselő ügyvéd a sajtót a helyszínen, ahol mintegy 40-50 jármű sorakozott fel.

Temesvári Zoltán elmondta: az alvállalkozók eddig még egy fillért sem kaptak. Hozzátette, hogy a helyzet megoldására felvették a kapcsolatot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF Zrt.) mellett a térség országgyűlési képviselőivel és tervezik, hogy az unió megfelelő szerveihez fordulnak.

Az ügyvéd felidézte: az alvállalkozók azért kezdték el tiltakozó akciójukat, mert az autópálya kivitelezésében résztvevő, április 26-án csődvédelmet kért Szeviép Zrt. mintegy 3 milliárd forinttal maradt adósa a cégeknek úgy, hogy a teljesítést elismerte, a számláikat befogadta.

Ezt követően az alvállalkozóknak a Sedesa S. A., mint a kivitelező Tisza M-43 Konzorcium vezetője a NIF Zrt. előtt vállalta, hogy megvásárolja a követelések értékének 50 százalékát, a másik részét - 30+10 százalékot - a Szeviép Zrt. csődeljárásából kapják meg az alvállalkozók, akik közben dolgozhatnak tovább. A Sedesa S. A. vállalta, hogy a kötelezettsége 14 százalékát szerződés nélkül június 7-ig kifizeti, a pénz többi részét a szerződéskötést követően, augusztus 9-ig feltölti. Ebből azonban pénz még nem folyt be az alvállalkozókhoz, és az erre vonatkozó szerződést sem írták alá.

Temesvári Zoltán elmondta: a tárgyalások csak húzódtak, a Sedesa S. A. pedig, még mindig nem adott elfogadható ajánlatot. A Szeviép Zrt. csődtárgyalása jövő hétfőn lesz. Az ügyvéd úgy fogalmazott: a demonstráción kívül már nincs más eszköz a szerződés nélküli állapot megszüntetésére. A ki nem fizetett alvállalkozók május 6-án kezdtek demonstrálni az épülő M43-as autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, majd május 13-án elkezdték bontani az út töltését a 10-es kilométerszelvénynél, Szeged határában.

Az autópálya beruházója, a NIF Zrt. május 13-án kilátásba helyezte a kivitelezői szerződés felbontását a második szakasz kivitelezőjével, a Tisza M-43 Konzorciummal, mivel az a megállapodás több pontját is megsértette. Június közepén a konzorcium a kivitelezés határidejének meghosszabbítását kérte, a szélsőséges időjárásra való hivatkozással. A kérelmet a NIF Zrt. kivizsgálja.

A szervezet emellett az autópálya első ütemét építő M43 Szeged-Makó Konzorcium esetében is elkezdte a szerződéstől elállás előkészítését, mivel a szabálytalan alvállalkozói megállapodások miatt néhány, a kivitelezésben résztvevő cég ezen a szakaszon sem jut hozzá igazolt teljesítéseinek ellenértékéhez.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!