Franciaországból, Dijonból 37 Van Hool A330 CNG típusú jármű érkezik a magyar fővárosba, miután ott - a villamosvonalak fejlesztése mellett - a megmaradó flottát hibridbuszokra cserélik. A A330-as 12 méter hosszú szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelezésű, légkondicionálóval ellátott típus, motorja sűrített földgázzal üzemel, amely kevesebb káros anyagot bocsát ki és halkabb, mint a dízelüzemű buszok. A Budapestre érkező járműveket 2005 és 2009 között gyártották, és a BKV mindegy 8 millió forintos darabáron jut hozzájuk.
A Mercedes-Benz O530-as Citarókból 2012-ben 31 darab érkezett a BKV flottájába, most újabb kilenc darabot szereznek be Németországból és Norvégiából. A közlemény szerint a Frankfurtból és Oslóból érkező típus a korábbiakkal műszakilag megegyezik: szintén 12 méteres, alacsonypadlós, klímaberendezéssel felszerelt, háromajtós járművek, amelyeket 24 millió forintos darabáron vesznek meg. Az árban már benne van a Magyarországra szállítás, a vizsgára felkészítés és a forgalomba helyezés költsége is.
A járműveket Budapestre érkezésük után elektronikus jegykezelőkkel, a Futár utastájékoztatási rendszer fedélzeti elemeivel is felszerelik, és megkapják az égszínkék fényezést is. A tervek szerint a buszok 2014 elejétől állhatnak forgalomba. A beszerzések - honosítással együtt számított - egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18-19 éves buszok vázfelújításának költségével.
A Főpolgármesteri Hivatal ugyanakkor hangsúlyozta: ezek a beszerzések nem helyettesítik az új járművek beszerzését, de a jövőben is indítanak tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére, mivel az elmúlt két évben vásároltak megfeleltek az elvárásoknak.
MTI