4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az RTL Klub szerint ugyan csak a nyári pangás eredményeként történt, ám tény, egy hónapon belül másodszor utasította maga mögé a csatornát a TV2. Heti szinten a legutóbbi esetet megelőzően 2008-ban fordult elő, hogy a piacvezető második lett, arra azonban az elmúlt években nem volt példa, hogy ilyen rövid időn belül kétszer is beelőzzön a TV2. Ráadásul vasárnap olyan mérvű volt a két csatorna között a különbség, mely fordítva sem mindennapos.

A tévécsatornák nézőszáma a nyári időszakban visszaesett, ám ez elsősorban az RTL Klubot érintette érzékenyen. A csatorna egy hónapon belül immár másodszor szorult a TV2 mögé, ráadásul ezúttal a piacvezető azzal sem mentheti csúfos eredményeit, hogy adásszünet miatt maradtak el a nézők, ahogy az június végén történt. Az RTL Klub eredményei elsősorban a csatorna legfontosabb műsorának, a Barátok közt nyári szüneteltetésének köszönhetően estek vissza, a Berényi-klánt helyettesítő életmentők pedig csúnyán leszerepelt. Nem véletlen, hogy a csatorna gyorsan revidiálta a korábban tervezett programstruktúrát, és a héten a Vacsoracsata korábbi epizódjait, majd a jövő héttől a Mentalista ismétléseit vetíti.

A 18-49 célcsoportban elért főműsoridős közönségarányok az alábbiak szerint alakultak: a TV2 26,5 százalékkal nyert, a második RTL Klub 22,5 százalékot ért el. A kisebb csatornák esetében a Viasat előretörése figyelemre méltó, 5,6 százalékot értek el, miközben a foci vb idején még vitézkedő M1 csupán hajszálnyival (4,6%) előzte meg a Film+ csatornát (4,5%). A Cool ezúttal a nézők 3,6 százalékát érte el. A heti nézőszám a kánikula miatt visszaesett, csupán a borongós vasárnap estén ugrott meg. Az öt hétköznapból három alkalommal diadalmaskodott a TV2, és a két hétvégi napot – igaz a szombatot csak minimális különbséggel - is vitte.


Hétfőn csupán a Vacsoracsata és a Fókusz tudta tartani az iramot a TV2 programjaival, ám ezt követően a Hőhullám, az NCIS és a Gyilkos számok is magabiztosan utasította vissza az RTL Klubon vetített sorozatokat.

Kedden hasonló forgatókönyv szerint zajlottak az események, azzal a különbséggel, hogy az RTL Klub új krimisorozat, a Castle jól mutatkozott be, és idősávjában maga mögé utasította a Halálos iramban című filmet. A szerdai nap volt az első, amikor az RTL Klub diadalmaskodott, igaz a Hőhullám című szórakoztató műsorral, illetve az azt követő Doktor House ellenében nem volt válaszuk, ám a Vacsoracsata, a Fókusz, és a Szűz vagyok, de titkolom című film nézettsége elég volt a győzelemhez.

A hétköznapokat tekintve csütörtökön volt a legnagyobb a differencia a két kereskedelmi csatorna között, a TV2 (25% SHR) aznap 4,4 százalékkal előzte meg az RTL-t (20,6%). A jelentős különbség elsősorban azért alakult ki, mert aznap egyedül a Fókusz tudta felvenni a kesztyűt, azt megelőzően a Tények-Monk duó bizonyult jobbnak a Híradó-Vacsoracsata párosnál, majd később a Hőhullám és a Szerelem a végzetem film biztosította be a TV2 csütörtöki sikerét. Pénteken ismét fordult a kocka, és ismét az RTL Klubot nézték többen, ám az NCIS és a Shark így is több nézőt hozott a TV2-nek, mint az azonos időben futó CSI és a Vámpírnapló sorozatok.

Szombaton minimális különbség volt a két csatorna között, az esti filmek közül A múmia visszatér (29,6% SHR) nyerni tudott, a Tökös csaj (28,1% SHR) ellen, később viszont az RTL által sugárzott Amerikai pite megelőzte a Bradock című filmet.

Vasárnap csupán a Forma-1 okozhatott örömöt az RTL Klub vezetői számára, a 18-49 évesek körében a Német Nagydíj futama volt a csatorna legnézettebb műsora, mely 515 ezer nézőt ért el. A főműsoridőben azonban óriási pofont kaptak a TV2-től. Gyakorlatilag minden esti műsorszám esetében nyomasztó fölénnyel zártak a második számú csatorna programjai, így a végeredmény is meghökkentő volt (TV2 35,8% - RTL 22% SHR). A kereskedelmileg fontos célcsoportban is a vasárnapi mozifilm lett a legnézettebb, a Taxi 4 megközelített az egymilliós nézőszámot (988 ezer) és rendkívül magas, 47,7 százalékos eredményével 2010 legmagasabb filmes közönség arányát (SHR) is beállította.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!