Gyors, célzott marketingkampányra lenne szükség
"Az erőszakos összecsapások két-három nap alatt véget értek, a Kossuth térihez hasonló tüntetésre pedig bőven akad példa a nyugati országokban is. Számunkra pont jókor jött a thaiföldi puccs, melynek köszönhetően háttérbeszorultak a hazai események" - érvelt az MT Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Bizalomépítő reklámkampányt sürgetnek
A bizalom és a biztonság egyébként kiemelten fontos szerepet játszik az utazások területén. Ezt támasztja alá az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commision) szeptember 27-én, a turizmus világnapja alkalmából közreadott tanulmánya is.
A bizottság ezért úgy látja, hogy a turizmusra káros történések negatív hatását gyors reakciókkal, az információk megfelelő koordinálásával lehet enyhíteni. Hasonlóan vélekednek a hazai szakemberek is, akik szerint a jelenlegi helyzetben átgondolt, célzott marketingkampányra lenne szükség. Hónapokon keresztül pozitív hírekkel, vonzó eseményekkel és reklámokkal kellene bombázni legfontosabb küldőországainkat.
Mindehhez azonban százmilliókra lenne szükség, ám ilyen nagyságrendű összeget egyik napról a másikra egyik illetékes szervezet sem tud előteremteni. A szakemberek a kormányzattól várnának segítséget, ám az ország pénzügyi helyzete nem sok reménnyel kecsegteti őket.
Kiss Gergely
Menedzsment Fórum