2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint kétszeresére nőtt a YouTube videómegosztó portál reklámbevétele 2013-ban, elérte az 5,6 milliárd dollárt. A YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 százalékát - írta az angol Financial Times üzleti napilap az eMarketer médiakutató cég tanulmányára hivatkozva.

A tanulmány szerint, ahogy a fiatalabb korosztály kevesebbet néz tévét, és inkább az interneten keres rá a műsorokra, úgy növekszik a reklámozók érdeklődése is a YouTube iránt. A YouTube a reklámbevétel jelentős részét visszaosztja szerződéses partnereinek, vagy az oldalra feltett videók készítőinek. Az eMarketer szerint azonban a portálnak még így is 1,96 milliárd dollár nyeresége lesz a reklámokból 2013-ban.

A tanulmány szerint a reklámbevételek a jövőben csak növekedni fognak. Az erre alkalmas mobileszközökön (okostelefon, táblagép) már az idén is megugrott a videómegtekintések száma, és a trend további növekedésre utal. Az Egyesült Államokban 2013-ban nagyjából 0,8 milliárd dollár nyeresége volt az oldalnak a reklámokból, 2015-re 1,5 milliárd dollár fölé emelkedhet ez az összeg.

A Financial Times szerint a YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van. Az Egyesült Államokban az online videók mellett megjelenő reklámok 20 százalékából profitál a cég, és bevételben magabiztosan megelőzi a rivális Hulu videómegosztót.

A YouTube számára a jövőt azok a stúdiók (például Maker Studios, Awesomeness TV) jelentik majd, amelyek már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Olyan hagyományos médiatársaságok is kezdenek betársulni ilyen stúdiók mellé, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation. A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő stúdiót alapított YouTube Space Los Angeles néven. A stúdió kifejezetten az új vagy feltörekvő YouTube videókészítőket célozza meg.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!