Az output oldal tényezői a teljesítmény és a megelégedettség, melyek a munkához kapcsolódó erőfeszítések eredményeként értelmezhetők. A teljesítmények mennyiségi és minőségi szempontok figyelembe vételével valamint a szubjektív vezetői megítélés segítségével határozhatók meg. Ugyanaz a teljesítmény van, akitől szép eredmény, és van, akitől gyenge produkció. Amikor egy feladatra irányuló erőfeszítés eredményeként valami létrejön, az egyaránt okozhat megelégedést és elégedetlenséget. Ha értelmes és fontos volt a munka a végrehajtó számára, akkor a sikeres teljesítés megelégedésre vezet. Ehhez természetesen olyan jutalmak is hozzájárulhatnak, mint előléptetés, jutalom vagy fizetésemelés. Az egyén megelégedettsége tovább attól is függ, hogy a munka jellemzői mennyire vágnak egybe saját értékrendszerével, valamint azzal, amit ő szükségesnek és elfogadhatónak tart az adott feladattal kapcsolatban. Másrészt attól is függ, hogy megfelelő ellenszolgáltatást kap-e munkájáért cserébe.
A teljesítmény fokozása érdekében tehát a vezetők alapvetően a technológiákat és az egyéni motivációkat változtathatják meg. A vezetői motivációs stratégiák az embereket érintő változtatási lehetőségeket reprezentálják. Ezt úgy lehet összefoglalóan meghatározni, mint az emberi input tényezők változtatására irányuló kísérlet az adott technológiai feltételrendszer közepette, amely a szervezeti teljesítmények növelését célozza az egyéni motivációk pezsdítése által.
Ismerkedjen meg a legfontosabb motivációs elméletekkel:
Maslow-elmélet,
Herzberg-elmélet,
Célkitűzés-elmélet,
Megerősítés-elmélet,
McClelland-elmélet,
Elsajátítási motiváció-elmélet,
Egyensúlyi motiváció-elmélet
Megfelelő ember a megfelelő helyen
Ahhoz, hogy egy dolgozó a maximumot tudja nyújtani két alapvető dolog szükséges. Meg kell találni számára a képességei és tapasztalati alapján a legmegfelelőbb pozíciót, hiszen jó teljesítményt csak így várhatunk tőle. Emellett azonban nem szabad megfeledkezni sem a motivációról sem.