2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szlovákia végleg visszavonta a szlovák vasúti teherfuvarozó cég, a ZSSK Cargo eladását - derül ki a szlovák kormány bejelentéséből.

A privatizációs folyamat gyakorlatilag februárban leállt az akkori baloldali ellenzék, jelenlegi kormány nyomására. Az új szlovák kormány bizonyos vállalatokat érintő privatizációs tilalmat rendelt el, hogy az állam megőrizhesse felettük a befolyását. A tilalom érinti a ZSSK Cargo vasúti teherszállító céget is, amelyre az előző Mikulas Dzurinda vezette kormány preferált vevőnek a Rail Cargo Austria AG-t és a J&T Finance Groupot szemelte ki.

Szlovákia az első kelet-európai országként magánosította volna vasúti teherszállító vállalatát. A tavaly meghirdetett privatizáció első fordulójában tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég száz százalékának megvásárlására. A második fordulóban a kötelező ajánlatot 2006. január 31-ig kellett beadni.

A MÁV Zrt. és a Slavia Capital Group A.S. alkotta Carpathian Cargo stratégiai konzorcium január 31-én benyújtotta ajánlatát, a legjobb ajánlatot azonban a Rail Cargo Austria, az osztrák vasút teherszállító leánycége tette. Az előző szlovák kormány 15-20 milliárd szlovák korona (mintegy 496-661 millió euró) bevételt remélt a vasúti teherszállító társaság értékesítéséből.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!