A Pepsi Gatorade divíziója indított eljárást, mivel a Coca-Cola Powerade Option energiaitalának televíziós reklámja véleménye szerint megtéveszti a gyanútlan sportkedvelő fogyasztót. A négy szpotból álló sorozat egyik reklámjában két klasszikus amis kordé verseng egymással. Míg az egyik szekéren 10 bála széna van, a másik kocsi 50 bálával van megrakva. A versenyből a 10 bálás járgány kerül ki győztesen utalva a Powerade Option 10 kalóriájára, szemben a Gatorade 50 kalóriás italával.
A Pepsi szerint a reklám azt a hamis látszatot kelti a nézőben, hogy az alacsonyabb kalóriatartalmú itallal gyorsabbak leszünk, holott a Coca-Cola ezen állítása nem megalapozott. Az viszont igaz, hogy a Gatorade hozzáadott kalóriájával valóban extra energiához jut a fogyasztó, míg a Powerade Option esetében ezt a hatást nem lehet elérni.
A Pepsi az elmúlt húsz évben mintegy 100 kutatást végzett annak bizonyítására, hogy mekkora szénsavtartalom és milyen összetétel szükséges a Gatorade energiaital kifejlesztéséhez. "Ez nem egy egyszerű üdítő, hanem egy funkcionális ital" - fogalmazott a társaság szóvivője. A Coca-Cola sem késlekedett a válasszal: "a reklám igaz, s kitartunk az igazunk mellett!"
A témával kapcsolatban élénk vita alakult ki az internetes oldalakon is. Több blogban fejezték ki nemtetszésüket a szakmabeliek a Coca-Cola összehasonlító reklámja miatt. Az ügy kimenetele még kétséges, annyi azonban bizonyos, hogy nem kis felfordulást okozott az energiaital-piacon, ahol eddig a Pepsi jeleskedett. Ugyan még nem tudni, hogy a feljelentéssel foglalkozó chicagói bíróság betiltatja-e a reklám sugárzását, az már eddig is jelentős anyagi kárt okozott a riválisnak.
Mint ismert, a kólaháborúból vesztesként kikerült Pepsi az utóbbi éveket nem sebei nyalogatásával töltötte, hanem jelentős birodalmat épített fel.
Elfordulva a kólapiactól
új lehetőségek után nézett. "Elsőként ismerték fel, hogy a fogyasztói piac a szénsavmentes italok felé mozdult", fogalmazott a Beverage Marketing egyik vezetője, s míg a Coca forgalmának négyötödét még mindig a szénsavas üdítők adják, addig a Pepsinél 80 százalék körül hoznak az egyéb ital- és élelmiszermárkák. A Gatorade márka egymaga mintegy 80 százalékos piaci részt tudhat magáénak, bár valószínűleg a most kirobbant botrány némileg megtépázza az idei eredményeket.