3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2011-ben 31 százalékkal többet, 9,8 milliárd forintot költöttek a hirdetők a különböző keresőkre. A teljes online reklámköltésből egyébként ez a szegmens képviseli a második legnagyobb szeletet.

A teljes reklámtortából az online hirdetések 30,4 milliárd forintos kiadást jelentettek, amelyek 18,8 százalékos részesedés elérésére volt elég, így ez azt jelenti, hogy 2010-hez képest növekedést mutatnak a számok, hiszen akkor még csak 15,9 százalékos arányt tudhatott magáének az online reklámpiac - derül ki az IAB Hungary által publikált reklámköltési adatokból. A teljes reklámtortából egyébként az online marketing a harmadik legnagyobb szeletet tudhatja magáénak.

Ennek ellenére, ha a reklámpiac változását vizsgáljuk meg, akkor a növekedési ütem lassulását lehet megfigyelni, hiszen az előző évi 16 százalékos bővülést követően 2011-ben már csak 12 százalékkal, vagyis a korábbi 3,8 milliárd után 3,2 milliárddal növekedett a piac.

A listing hirdetésekre arányaiban többet költöttek

Érdemes megvizsgálni azt is, hogy az teljes online reklámpiacon hogyan oszlik fel az egyes szegmensek között. A legnagyobb összeget 2011-ben továbbra is a display hirdetésekre költötték, ez közel a teljes online költés felét, 15 milliárd forintot tett ki, ami előző év 14,8 milliárdjához képest mindössze egy százalékos bővülést jelent. Legnagyobb arányban viszont a search szegmens bővült - ennek legnagyobb haszonélvezője egyébként a Google, így az ágazatból a külföldi kereső kiszívja a pénzt -, a szegmens így 31 százalékos növekedést mutatott 2011-ben: a korábbi 7,48 milliárd forintos reklámkiadás 9,8 milliárdra emelkedett. Ennél sokkal kisebb mértékben költöttek többet a harmadik legnagyobb szegmensre, a listing hirdetésekre. Erre a 2010-es 4 milliárdja után 2011-ben 4,6 milliárdot adtak ki, ami 17 százalékos növekedést jelent. Az e-mail marketing továbbra is a legkisebb részesedést tudhatja magáénak a teljes piacból, a 950 millió forint alig pár tízezerrel több, mint amennyit előző évben költöttek el rá, így csak egy kismértékű 5 százalékos növekedés mutat ez a szegmens.

Növekedett a mobil reklámpiac is

Az IAB a fentiek mellett a mobil reklámköltéseket is megbecsüli. 2010-ben az ilyen jellegű reklámokra 500 millió forintot költöttek, ami 2011-ben vélhetően az okostelefonok egyre nagyobb térhódításának is köszönhetően közel 50 százalékkal 740 millióra ugrott a hirdetők összes költése. Ezzel együtt a teljes reklámköltés, vagyis az online és a mobilreklámra fordított összeg 31,14 milliárd forint volt 2011-ben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!