Hajnalig tartó programok mellett kedden befejeződik a jubileumi, 15. Sziget Fesztivál, amit rendhagyó módon zár az mfor.hu. Arra kérjük olvasóinkat, szavazzanak a kulturális fiesztán megjelent márkákról. Melyik jelent meg a leginkább harsány módon, miközben beleolvadt a szigeti forgatagba? Vagy netán akadt olyan, amely jó ötletet valósított meg, de a kivitelezés sehogy sem illett a programokhoz és a közönséghez? Mit gondol, csupa innovatív ötlettel találkozhattunk?
Azok, akik néhány órát vagy napot kint töltöttek a Szigeten, természetesen "saját bőrükön" is tapasztalhatták, milyen készpénzt felvenni a K&H automatáinál, vagy a vállalat által felállított görkorcsolya pályán szelni a köröket, egyik kezükben Arany Ászok-poharat, a másikban pedig Pöttyös Túró Rudit szorongatva.
De szavazzanak azok is, akik csak távolról követték az eseményeket, és nem látogattak ki a fesztiválra! Sőt, azok véleményére is kíváncsiak vagyunk, akiket semmilyen módon sem hozott lázba az a néhány nap, ami felforgatta a főváros nyugalmát.
Jó tanácsok a szavazáshoz
Varga Renátát, a DDB Reklámügynökség stratégiai igazgatóját arra kértük, adjon néhány tippet, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a voksoláskor:
A márkák azért vannak jelen a Szigeten, hogy a fesztivál közönségét "megcélozzák": az ottani életük részévé váljanak azzal a reménnyel, hogy ez majd a Szigeten túli életükben is megmarad.
A legelső szempont tehát: van helye egyáltalán a márkának a Szigeten? Hogyan viszonyul a márka ottani megjelenése az összes többi kommunikációhoz? Máskor is fontosak a márkának a fiatalok? Vagy úgy fog kinézni, mintha apu kísérné el a buliba a gyerekét, és próbálna elvegyülni annak haverjai között?
A következő szempont: hogyan jelenjünk meg a Szigeten? A fogyasztók és a márkák kapcsolata hatalmas változáson ment keresztül az elmúlt években, a fiatal célcsoport pedig már teljesen természetesnek veszi ezt a megváltozott viszonyt. C.K. Prahalad írja: "...a legalapvetőbb változás a fogyasztó szerepében történt - passzívból aktívvá, tájékozatlanból tájékozottá, elszigeteltből kiterjedt kapcsolati hálóval rendelkezővé vált. A fogyasztók egyre inkább aktívan részt kérnek a számukra nyújtott érték meghatározásában és létrehozásában."
A siker titka, hogy mennyire természetesen integrálódik egymásba a Sziget és a márka. Azaz, amit utóbbi alapvetően képvisel, az hogyan fejeződik ki a fesztiválon. Ha funkciója a szórakoztatás, mivel tud Sziget-kompatibilisen szórakoztatni? Vagy ha az a szerepe, hogy könnyebbé tegye az életemet, hogyan tudja a Szigetes-életemet könnyebbé tenni?
Azaz: mit tesz értem a márka úgy, hogy önmaga marad, s egyben felveszi a ritmust, nem teszi magát nevetségessé, de nem is veszi túlságosan komolyan magát? Egyenrangú, az élmény létrehozásában aktív partnernek tekint vagy csak el akar nekem mondani valamit?
[felmeres=22/]
Istvánko Viktória