3p

Utolsó napjához érkezett a Sziget. Az mfor.hu arra buzdítja olvasóit, hogy szavazzanak az eseményen megjelent reklámokról. Mennyiben idegesítették Önt a kihelyezett hatalmas hirdetések? Netán megkönnyítették az eligazodást, és kellemessebbé varázsolták a kint töltött időt? Véleményére akkor is számítunk, ha csak otthonról követte az eseményeket!

Ötletes vagy közhelyes? (Mfor.hu-montázs)

Hajnalig tartó programok mellett kedden befejeződik a jubileumi, 15. Sziget Fesztivál, amit rendhagyó módon zár az mfor.hu. Arra kérjük olvasóinkat, szavazzanak a kulturális fiesztán megjelent márkákról. Melyik jelent meg a leginkább harsány módon, miközben beleolvadt a szigeti forgatagba? Vagy netán akadt olyan, amely jó ötletet valósított meg, de a kivitelezés sehogy sem illett a programokhoz és a közönséghez? Mit gondol, csupa innovatív ötlettel találkozhattunk?

Azok, akik néhány órát vagy napot kint töltöttek a Szigeten, természetesen "saját bőrükön" is tapasztalhatták, milyen készpénzt felvenni a K&H automatáinál, vagy a vállalat által felállított görkorcsolya pályán szelni a köröket, egyik kezükben Arany Ászok-poharat, a másikban pedig Pöttyös Túró Rudit szorongatva.

De szavazzanak azok is, akik csak távolról követték az eseményeket, és nem látogattak ki a fesztiválra! Sőt, azok véleményére is kíváncsiak vagyunk, akiket semmilyen módon sem hozott lázba az a néhány nap, ami felforgatta a főváros nyugalmát.

Jó tanácsok a szavazáshoz

Varga Renátát, a DDB Reklámügynökség stratégiai igazgatóját arra kértük, adjon néhány tippet, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a voksoláskor:

A márkák azért vannak jelen a Szigeten, hogy a fesztivál közönségét "megcélozzák": az ottani életük részévé váljanak azzal a reménnyel, hogy ez majd a Szigeten túli életükben is megmarad.

A legelső szempont tehát: van helye egyáltalán a márkának a Szigeten? Hogyan viszonyul a márka ottani megjelenése az összes többi kommunikációhoz? Máskor is fontosak a márkának a fiatalok? Vagy úgy fog kinézni, mintha apu kísérné el a buliba a gyerekét, és próbálna elvegyülni annak haverjai között?

A következő szempont: hogyan jelenjünk meg a Szigeten? A fogyasztók és a márkák kapcsolata hatalmas változáson ment keresztül az elmúlt években, a fiatal célcsoport pedig már teljesen természetesnek veszi ezt a megváltozott viszonyt. C.K. Prahalad írja: "...a legalapvetőbb változás a fogyasztó szerepében történt - passzívból aktívvá, tájékozatlanból tájékozottá, elszigeteltből kiterjedt kapcsolati hálóval rendelkezővé vált. A fogyasztók egyre inkább aktívan részt kérnek a számukra nyújtott érték meghatározásában és létrehozásában."

A siker titka, hogy mennyire természetesen integrálódik egymásba a Sziget és a márka. Azaz, amit utóbbi alapvetően képvisel, az hogyan fejeződik ki a fesztiválon. Ha funkciója a szórakoztatás, mivel tud Sziget-kompatibilisen szórakoztatni? Vagy ha az a szerepe, hogy könnyebbé tegye az életemet, hogyan tudja a Szigetes-életemet könnyebbé tenni?

Azaz: mit tesz értem a márka úgy, hogy önmaga marad, s egyben felveszi a ritmust, nem teszi magát nevetségessé, de nem is veszi túlságosan komolyan magát? Egyenrangú, az élmény létrehozásában aktív partnernek tekint vagy csak el akar nekem mondani valamit?

[felmeres=22/]

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!