2p

Tavasszal már a világ második legnépesebb városában, Mexikóvárosban is olvasható a Metro. A terjeszkedéssel a nemzetközi napilap kiadója a dél-amerikai régióban szeretné növelni jelenlétét.

A Metro nemzetközi lapcsoport bejelentette, hogy vegyesvállalatot hozott létre Mexikóban, így tavasszal a világ második legnagyobb városában is piacra kerül az ingyenes napilap legújabb kiadása. Az erre a célra létrehozott társaság, a Publiciaciones Metropolitanas rendelkezik a lap kiadására vonatkozó licenszjogokkal. A cég részvényeinek 35 százalékával a Metro, 35 százalákával az MXSHARES és 30 százalékával az Immobilaria Torraco rendelkezik. A Metro a társaságban lévő részesedése mellett licenszdíjra is jogosult. A Metrónak lehetősége van továbbá arra is, hogy a későbbiekben tovább növelje részesedését a vállalatban.

Pelle Törnberg, a Metro International vezérigazgatója szerint Mexikóváros ideális hely a lap terjesztésére, hiszen a világ egyik legnagyobb városa. "Már évek óta figyelemmel kísérjük a mexikói piacot, és folyamatosan kerestük a megfelelő módot arra, hogy lapunkat bevezessük az amerikai kontinens legnagyobb és leggyorsabban fejlődő városi hirdetési piacára. Erős és jó kapcsolatokkal rendelkező partnereket sikerült találni, így felgyorsulhat az üzleti fejlesztés. Nagyszerű eredményeket értünk el más dél-amerikai piacokon, a terjeszkedéssel pedig tovább tudjuk növelni a regionális lefedettségünket" - fogalmazott Törnberg.

A kiadvány 2006 tavaszán jelenik meg először Mexikóvárosban. A ZenithOptimedia felmérése szerint a mexikói hirdetési piac értéke mintegy 3,7 milliárd dolláros volt 2005-ben, ebből 917 millió dollár volt a nyomtatott sajtó részesedése.

Az MXSHARES a GBM (Grupo Bursatil Mexicano) befektetői csoportjának tulajdonában áll, amely az egyik legnagyobb értékpapír-kereskedelemmel foglalkozó cég Mexikóban. Az Immobilaria Torraco egy magánvállalat, amely Antonio Torrado vezetése alatt áll. A Torrado család a nyilvánosan bejegyzett Alsea vállalaton keresztül számtalan vezető világmárka licenszét birtokolja Mexikóban (például Burger King, Starbucks, Domino Pizza) - áll a Metro sajtóközleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!