2p

A divatruházati cikkeket forgalmazó Diesel cég egyik hirdetését nemrégiben cenzúrázták a hatóságok, mivel azon egy mezítelen férfi hátsó látható, amelyet három pár női láb fon körül.

A cenzúrázott változat, már farmerrel

A Sunday Times hasábjain megjelent hirdetés a reklámfelügyeleti szerv (Advertising Standards Authority) szerint sértő, és nem való egy olyan magazinba, amelyet gyermekek is olvashatnak.

Az olasz kultuszmárkának számító Diesel azzal védekezett, hogy a Sunday Times Style magazinja mindig is a zászlóvivő szerepét játszotta a divat terén, úgyhogy a lap olvasói bizonyára érzékelték a reklám iróniáját és humorát.

Az emberek azonban más véleményen voltak, mivel 27 panasz érkezett a plakáttal kapcsolatban. A reklamálók többsége azt kifogásolta, hogy a férfialakra fonódó lábak pozíciója, valamint a ruhátlan hátsó azt a hatást kelti, mintha szexuális pózban lennének a testek, emiatt irritáló a hirdetés.

A reklámfelügyelet álláspontja az ügyben az volt, hogy bár érzékelték a hirdetés képi világának szürrealitását és naturális voltát, de a pucérság, valamint a női lábak helyzete egyértelmű szexualitás viselkedésre utal, ami nem megengedhető egy ilyen olvasótáborral rendelkező lap esetében.

A The Guardian szerint a férfi modell sötét bőrszíne miatt nem érkezett panasz, így rasszista összefüggésben nem vizsgálták az ominózus hirdetést, viszont az nem jelenhet meg többet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!