A beadvány szerint az autógyártóknak legalább egy évtizeden át tudomásuk kellett vagy kellett volna, hogy legyen arról, hogy a légzsákok súlyos sérülést vagy akár halált is okozhatnak.
A Takata légzsákjai miatt világszerte 16 ember halt meg, és több mint 180-an súlyosan megsérültek.
A hiba miatt az Egyesült Államok történetének legnagyobb visszahívását kellett elrendelni.
"Ezt használták, mert olcsóbb volt" - mondta Stephen Levins, a hawaii fogyasztóvédelem igazgatója.
Levins szerint a Takata légzsákok olyanok voltak, mintha kézigránátot szereltek volna az autó orrába.
"Pár dollárt megspóroltak azzal, hogy ezt a veszélyes terméket szerelték az autókba, miközben nyilvánosan elérhető bizonyíték volt arra, hogy az ammónium-nitrát, ami gyakorlatilag rakéta-hajtóanyag, illékony és kiszámíthatatlan" - magyarázta Levins.
Az igazgató szerint Hawaii meleg és nedves klímája miatt a szigeteken gyorsabban bomlanak a vegyi anyagok, így a légzsákok robbanásának veszélye is nagyobb kockázatot jelentett a hawaiiakra.
Sok gyártó pillanatnyilag nem tudja kicserélni a potenciálisan hibás légzsákokat, mert nincs elegendő pótalkatrész a piacon. Hawaii légzsákonként 10 ezer dollár kártérítést követel az autógyártóktól. Pontos adatok nincsenek arról, hogy hány Takata légzsákkal felszerelt autó lehet Hawaii útjain, de Levins 30 ezerre teszi a számukat. A Takata és a Honda ellen Hawaii már tavaly pert indított, amely egyelőre még nem zárult le. Új-Mexikó állam januárban perelte be a Takatát és egy sor autógyártót. A Ford, a Nissan és a Toyota egyelőre nem kommentálták a hawaii keresetet.
MTI