A közlekedési miniszter ismertette: két év alatt 300-320 kilométer hosszúságban gyorsforgalmi út épül, 200 kilométeren szélesítik és megerősítik az 1-es, illetve 2-es számú főutak burkolatait, valamint korszerűsít a települések közötti utak egy részét is, összesen 900 kilométeren.
Hangsúlyozta: az európai uniós és nemzeti forrásból finanszírozott fejlesztés mintegy 100 ezer munkahely megőrzéséhez járul hozzá a válság idején, az építőipari cégek és vállalkozások pedig megrendelésekhez jutnak.
Molnár Csaba elmondta, hogy a záhonyi határállomásra vezető 4-es számú főúton a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakasz megerősítésének első beruházási üteme, 1,5 milliárdos költségből már megvalósult. A mostani második ütemben a fennmaradó részen is elvégzik a munkálatokat. Az építkezés még a nyáron, júliusban megkezdődik és 2010 őszére a 4-es főút a teljes nyírségi szakaszán megerősítik a burkolatot.
Gazda László, az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke, Nyírbogdány térségének MSZP-s egyéni országgyűlési képviselője elmondta: Szabolcsban ősszel elindul az M3-as autópálya újabb, Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakaszának építése is. Ugyancsak folynak az előkészületei a sztrádához Vajánál csatlakozó, a Csengersima-Pete közötti, magyar-román határállomásra vezető M49-es gyorsforgalmi út beruházásának. A jelenlegi tervek szerint az első, Vaja-Ökörítófülpös közötti útrész munkálatai 2010-ben kezdődnek meg.
A régiós fejlesztési tanácsi vezető megemlítette, hogy a regionális operatív programban a térség fejlesztésére 360 milliárdos összeg áll rendelkezésre, s az ágazati beruházási keretekkel együtt Szabolcs, Hajdú és Szolnok megye 2013-ig együttesen 1300-1400 milliárdos, döntően uniós támogatást használhat fel fejlesztésre.