3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mosóportól a hajfestékig 3 százalékkal bővült a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma, s megközelíti az évi 300 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat, a 2008 július-2009 júniusi és egy évvel korábbi adatok alapján.

Kiemelkedően, 12 százalékkal többet lett a mosogatószer piaca, míg 7 százalékkal a hajfestéké, egyik évről a másikra. Előbbi éves bolti eladása mintegy 10 milliárd, utóbbié 7 milliárd forint.

Ugyanakkor mennyiségben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen, az általa mért 60 vegyiáru kategória piacán. Egyes kategóriák bolti eladása azonban érzékelhetően emelkedett: a baba törlőkendőé 7, konyhai törlőkendőé pedig 3 százalékkal. Forgalmuk értékben mintegy évi 4, illetve 6 milliárd forint.

Ha csak a legutóbbi, május-júniusi időszakot vetjük össze az előző évi hasonló periódussal, a trendek nem jeleznek rosszabbodást. Értékben ugyanúgy plusz 3, mennyiségben pedig mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen, mint tizenkét hónapot tekintve.

A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória közül a mosószer, pelenka, tusfürdő, mosogatószer, papír zsebkendő és fogkrém piaca bővült mennyiségben is, értékben is, egyik évről a másikra.

A vásárlási szokások változását jelzi, hogy az emberek fogyasztásuk fenntartása érdekében, az eddigieknél jobban a kereskedelmi márkás termékek felé fordultak. Idén az első félév vegyiáru forgalmából 18 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, szemben a tavalyi első hat hónap 13 százalékával.

Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb kedveltsége. Ugyanakkor a fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.

A beszerzés helyei közül tovább erősödött a drogériák és a főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres bolttípusok pozíciója. A drogéria 25 százalékról 26-ra növelte piaci részesedését az – értékben mért – kiskereskedelmi forgalomból. A 400-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 17-ről 18 százalékra emelkedett.

Továbbra is piacvezető a hipermarket ebből a szempontból, változatlanul 39 százalékos részaránnyal.

A hagyományos üzletek közül 200 négyzetméteresek és kisebbek veszítettek 1-1 százalékpontot piaci részesedésükből, a háztartási vegyiáruk forgalmánál.

Ennek következtében tovább koncentrálódott a háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása. A teljes forgalom 83 százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb boltláncok és a drogériák viszik el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!