Ahogy az már a Jato Dynamics adataiból kiderült, a hazai autópiac alig 2 százalékos növekedést tudott produkálni márciusban. Ez komoly visszaesés, főleg annak tükrében, hogy a 2014-t 20 százalékos plusszal zártuk. A növekedésben persze lehetnek visszaesések, sőt, a hazai autópiac méretét ismerve néhány komolyabb flottabeszerzés esetleges elhalasztásának is lehetnek ilyen hatásai.
Az 1,96 százalék ugyanakkor most annak tükrében tűnik nagyon kevésnek, hogy az európai újautó-piac márciusban az elmúlt 12 hónap legjobb éves bázisú növekedését produkálta 10,6 százalékkal.
(Forrás: ACEA)
Így a márciusi rangsorban hátulról a harmadik helyen állunk, Lengyelország (-6,27 százalék) és Hollandia (-1,15 százalék) előtt – derül ki az ACEA adataiból.
Az első negyedéves adatokat tekintve ugyanakkor 10,1 százalékunkkal még mindig jobbak vagyunk az EU 8,6 százalékos átlagánál és régiós viszonylatban sincs miért szégyenkeznünk. Természetesen ez csak a növekedésre igaz, hiszen ha a lakosságszámhoz viszonyítjuk az autóeladásokat, akkor Magyarország nem foglal el túl előkelő helyet.
Maradva a negyedéves adatoknál, a márkák esetében továbbra is az látszik, hogy a prémium szegmens termékei iránt nagyobb mértékben nő a kereslet, mint az EU átlaga. A Porsche, a Lexus, a Mercedes, a Volvo és a Land Rover növekedése mind túlteljesítette a 8,6 százalékot. Az Audi és a BMW némiképp alulteljesítette a „szintet”.
Az Opel-Renault párharcában, amelyet a dobogó harmadik helyéért folytatnak, utóbbi áll nyerésre, bár előnye nem behozhatatlan. A versenyt feltehetően eldöntené, ha az Astra az év végénél hamarabb érkezne, de az Opel még vár alsó-közép kategóriás kocsijának cseréjével.
mfor.hu