2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha volt valami, amely rendre jobban növekedett tavaly, mint az uniós átlag, az az újautó-piacunk. Most márciusban a harmadik legrosszabb helyre kerültünk és negyedéves viszonylatban is sokat apadt az előnyünk.

Ahogy az már a Jato Dynamics adataiból kiderült, a hazai autópiac alig 2 százalékos növekedést tudott produkálni márciusban. Ez komoly visszaesés, főleg annak tükrében, hogy a 2014-t 20 százalékos plusszal zártuk. A növekedésben persze lehetnek visszaesések, sőt, a hazai autópiac méretét ismerve néhány komolyabb flottabeszerzés esetleges elhalasztásának is lehetnek ilyen hatásai.

Az 1,96 százalék ugyanakkor most annak tükrében tűnik nagyon kevésnek, hogy az európai újautó-piac márciusban az elmúlt 12 hónap legjobb éves bázisú növekedését produkálta 10,6 százalékkal.


(Forrás: ACEA)

Így a márciusi rangsorban hátulról a harmadik helyen állunk, Lengyelország (-6,27 százalék) és Hollandia (-1,15 százalék) előtt – derül ki az ACEA adataiból.

(Forrás: ACEA)

Az első negyedéves adatokat tekintve ugyanakkor 10,1 százalékunkkal még mindig jobbak vagyunk az EU 8,6 százalékos átlagánál és régiós viszonylatban sincs miért szégyenkeznünk. Természetesen ez csak a növekedésre igaz, hiszen ha a lakosságszámhoz viszonyítjuk az autóeladásokat, akkor Magyarország nem foglal el túl előkelő helyet.

Maradva a negyedéves adatoknál, a márkák esetében továbbra is az látszik, hogy a prémium szegmens termékei iránt nagyobb mértékben nő a kereslet, mint az EU átlaga. A Porsche, a Lexus, a Mercedes, a Volvo és a Land Rover növekedése mind túlteljesítette a 8,6 százalékot. Az Audi és a BMW némiképp alulteljesítette a „szintet”.

Az Opel-Renault párharcában, amelyet a dobogó harmadik helyéért folytatnak, utóbbi áll nyerésre, bár előnye nem behozhatatlan. A versenyt feltehetően eldöntené, ha az Astra az év végénél hamarabb érkezne, de az Opel még vár alsó-közép kategóriás kocsijának cseréjével.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!