2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha volt valami, amely rendre jobban növekedett tavaly, mint az uniós átlag, az az újautó-piacunk. Most márciusban a harmadik legrosszabb helyre kerültünk és negyedéves viszonylatban is sokat apadt az előnyünk.

Ahogy az már a Jato Dynamics adataiból kiderült, a hazai autópiac alig 2 százalékos növekedést tudott produkálni márciusban. Ez komoly visszaesés, főleg annak tükrében, hogy a 2014-t 20 százalékos plusszal zártuk. A növekedésben persze lehetnek visszaesések, sőt, a hazai autópiac méretét ismerve néhány komolyabb flottabeszerzés esetleges elhalasztásának is lehetnek ilyen hatásai.

Az 1,96 százalék ugyanakkor most annak tükrében tűnik nagyon kevésnek, hogy az európai újautó-piac márciusban az elmúlt 12 hónap legjobb éves bázisú növekedését produkálta 10,6 százalékkal.


(Forrás: ACEA)

Így a márciusi rangsorban hátulról a harmadik helyen állunk, Lengyelország (-6,27 százalék) és Hollandia (-1,15 százalék) előtt – derül ki az ACEA adataiból.

(Forrás: ACEA)

Az első negyedéves adatokat tekintve ugyanakkor 10,1 százalékunkkal még mindig jobbak vagyunk az EU 8,6 százalékos átlagánál és régiós viszonylatban sincs miért szégyenkeznünk. Természetesen ez csak a növekedésre igaz, hiszen ha a lakosságszámhoz viszonyítjuk az autóeladásokat, akkor Magyarország nem foglal el túl előkelő helyet.

Maradva a negyedéves adatoknál, a márkák esetében továbbra is az látszik, hogy a prémium szegmens termékei iránt nagyobb mértékben nő a kereslet, mint az EU átlaga. A Porsche, a Lexus, a Mercedes, a Volvo és a Land Rover növekedése mind túlteljesítette a 8,6 százalékot. Az Audi és a BMW némiképp alulteljesítette a „szintet”.

Az Opel-Renault párharcában, amelyet a dobogó harmadik helyéért folytatnak, utóbbi áll nyerésre, bár előnye nem behozhatatlan. A versenyt feltehetően eldöntené, ha az Astra az év végénél hamarabb érkezne, de az Opel még vár alsó-közép kategóriás kocsijának cseréjével.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!