Egy teamre kell bízni az egész folyamatot, minden közvetett feladatot és döntést is beleértve, így rövidek az utak és átláthatóak a folyamatok, ami segíti az áttekintést, javítja az információáramlást, és ugyanakkor lehetővé teszi az ügyfelek állandó visszajelzését. A csoportokat úgy kell létrehozni, vagy oktatni, hogy minden tagja ismerje a feladatok és követelmények teljes skáláját, ugyanakkor - legalább egy feladat esetében - speciális szakmai tudást tudjon kifejleszteni.
Ezen kívül el kell sajátítani az üzemgazdaságtan alapjait. Aki megérti az összefüggéseket és a saját bőrén érzi a piacok nyomását, önmagától is kifejleszti a kötelességtudatosságot és a vállalati gondolkodást. Megfelelő vállalati kultúrával, ahol minden dolgozót bevonnak az újítási intézkedés aktív és felelősségteljes tervezési és kialakítási folyamatába, kialakul hogy a vállalat számára mi a helyes és mi a helytelen. Ez nagyobb befolyással rendelkezhet, mint az utasítások vagy az előírások.
Végezetül még egy fontos tapasztalat. Ha ez a jól működő rendszer létrejött, már nem állhat a motiváció a vállalat érdekeinek a középpontjában. Mert ha mégis, akkor elsődlegesen teljesítmény-hordozóknak, nem pedig embereknek tekintik a dolgozókat, így a motiváció esélye csökkenni kezd. Jobb arra törekedni, hogy érett emberek között partneri kapcsolat jöjjön létre.
Motiváció egészen új módon
A legutóbbi időkben számos vállalat rendkívül pozitív tapasztalatokra tett szert a motivációnak egy olyan formájával kapcsolatban, amely ellentmondani látszik minden eddigi ismeretnek és a hagyományos beidegződéseknek.