1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Náci jelképek használata miatt tiltottak be egy sörreklámot az Egyesült Királyságban. A szóban forgó cég hirdetéseit immár harmadszorra kellett visszavonni öt év alatt.

A Spitfire elnevezésű sör reklámkampányában több fasiszta jelkép is feltűnt, amit a gyártó cég úgy magyarázott, hogy ezt csupán fekete humornak szánták. A kampány részeként egy, a londoni The Evening Standard hasábjain megjelent hirdetésben egy keresztrejtvényben például egy szabályos SS jel és egy "Német láger" felirat volt látható.

A közfelháborodást követően a cég azzal védekezett, hogy a reklám ugyanazt a vonalat képviseli, mint a nálunk is vetített Halló, halló című sorozat, amely akasztófahumorral ábrázolja a második világháborús franciaországi német megszállást. A sörfőzők ugyanakkor megkövettek mindenkit, akit akaratlanul megsértettek és közleményben tudatták, hogy a hirdetés nem jelenik meg többet.

A sörgyártó cég nem először került bajba groteszknek szánt reklámjai miatt. 2001-ben ugyanis az akkori reklámkampányt - a panaszok miatt - szintén letiltotta a brit reklámfelügyeleti szerv, az ASA (Advertising Standards Authority).

Menedzsment fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!