A versenyhivatal keddi közleménye szerint a reklámok azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a vitaminkészítmény helyettesíti a változatos étrendet, azaz ha egy gyermek nem táplálkozik egészségesen és kiegyensúlyozottan, de a szülő szeretné biztosítani számára a megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitelt, akkor a Multi-tabs Multi Kid vitaminkészítmény jelentheti a megoldást. A GVH szerint a Pfizer ezzel megalapozatlan egészségre vonatkozó állítást tett hirdetéseiben, és nem tett eleget maradéktalanul az élelmiszerekre vonatkozó speciális ágazati szabályoknak, így megsértette a szakmai gondosság követelményét is.
Ez már valóság- igazi transformert építettek
A hatóság közölte: a vállalkozás ugyan apró betűvel megjelenítette a kötelezően feltüntetendő tájékoztatást is, miszerint "egyetlen étrend-kiegészítő, így a Multi-tabs Multi Kid sem helyettesítheti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot", a reklámokban megjelenő főüzenet azonban ezzel ellentétes volt.
A hivatal a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát, növelte az apróbetűs tájékoztatás méretét, és szórólapja kiegészítő információkat is tartalmazott. Súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig tartott és jelentős számú fogyasztót ért el a célcsoporton belül.
MTI