2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Oroszország és Kína megállapodási jegyzőkönyvet írt alá egy nagysebességű vasút kiépítéséről. A két fővárost összekötő vonal a transzszibériai vasútvonalat váltaná fel, és az utazás hat napról két napra rövidülne - jelentette pénteken a kínai sajtó.

A Moszkva és Peking között húzódó, 7000 kilométeres vasútvonal áthaladna Kazanyon, Tatárföld fővárosán. A terv becsült költsége 230 milliárd dollár. Vang Men-su, egy kínai szakértő úgy vélte, ha forrásokat időben rendelkezésre tudják bocsátani, a vonalat kevesebb mint öt év alatt meg tudják építeni. A jegyzőkönyvet még hétfőn írták alá Li Ko-csiang kínai miniszterelnök moszkvai látogatásán. Jelenleg Kína rendelkezik a leghosszabb nagysebességű vasúti hálózattal, amely 2020-ra 16 ezer kilométerre terjed ki.

A nagysebességű vasúti technológiájára büszke Kína igyekszik azt exportálni szerte a világban, ahol azonban olyan multinacionális vetélytársakkal néz szembe, mint a francia Alstom, a német Siemens és a kanadai Bombardier.

Vlagyimir Putyin orosz elnök tavaly júniusban jelentette be, hogy Moszkva és Kazany között nagysebességű vasútvonalat építenek. A projektet azonban elhalasztották nagy költsége miatt. Az orosz vasút világviszonylatban az egyik legkiterjedtebb hálózattal rendelkezik, de sürgős korszerűsítésre szorul.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!