2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Napokon belül megérkezik Budapestre a kettes metró vonalára gyártott Alstom Metropolis szerelvény prototípusa - tudta meg az MTI pénteken, városházi forrásokból.

Tájékoztatásuk szerint január végétől folyamatosan szállítják az új járműveket, amelyekből összesen 22 darab, ötkocsis szerelvényt vettek. A négyes metró első szakaszára vásárolt 15, hasonló típusú, egyenként négykocsis szerelvénnyel együtt összesen 215 millió euróba, 65 milliárd forintba kerülnek a járművek.

A tesztprogram elfogadása után a BKV próbapályáján megkezdhetik a fékberendezések és az áramszedők próbáját. A BKV és az Alstom szorosan együttműködik a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, hogy április végére kiadják a végleges típusengedélyt.

Az első szerelvény a típusengedély megszerzése után kerül a BKV tulajdonába, addig az Alstomé marad. Az úgynevezett második prototípus szerelvényei január végén és február első hetében érkeznek. A végleges típusengedély kiadása után forgalomba áll az első szerelvény.

A BKV 2006. május 30-án kötött szerződést a kettes és a négyes metró Alstom-szerelvényeinek gyártására. Az Alstom az előzetes típusengedélyt még 2007-ben késedelmesen tudta beszerezni.

Ezt követően, még az első prototípus franciaországi tesztelése előtt, a közlekedési hatóság fenntartásokat fogalmazott meg, például a jármű homlokfali menekítő ajtaja miatt. Ezért a szakhatóság nem adta meg a végleges típusengedélyt, és nem járult hozzá a tesztek megkezdéséhez sem.

Az előzetes típusengedély csúszása miatt az Alstom nem tudta teljesíteni a szállítási határidőket. A kettes metróra az első szerelvényt tavaly májusban kellett volna leszállítania. Az MTI városházi információi szerint a BKV emiatt hárommilliárd forint kötbért követelhetne, de ennek jogosságát az Alstom vitatja.

Szerintük inkább nekik járna még 15 millió euró többletköltségként. A két cég között zajlik az egyeztetés ez ügyben. A szerződés szerint egyébként a típusengedély beszerzése az Alstom feladata, amihez a BKV segítséget nyújt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!