Tájékoztatásuk szerint január végétől folyamatosan szállítják az új járműveket, amelyekből összesen 22 darab, ötkocsis szerelvényt vettek. A négyes metró első szakaszára vásárolt 15, hasonló típusú, egyenként négykocsis szerelvénnyel együtt összesen 215 millió euróba, 65 milliárd forintba kerülnek a járművek.
A tesztprogram elfogadása után a BKV próbapályáján megkezdhetik a fékberendezések és az áramszedők próbáját. A BKV és az Alstom szorosan együttműködik a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, hogy április végére kiadják a végleges típusengedélyt.
Az első szerelvény a típusengedély megszerzése után kerül a BKV tulajdonába, addig az Alstomé marad. Az úgynevezett második prototípus szerelvényei január végén és február első hetében érkeznek. A végleges típusengedély kiadása után forgalomba áll az első szerelvény.
A BKV 2006. május 30-án kötött szerződést a kettes és a négyes metró Alstom-szerelvényeinek gyártására. Az Alstom az előzetes típusengedélyt még 2007-ben késedelmesen tudta beszerezni.
Ezt követően, még az első prototípus franciaországi tesztelése előtt, a közlekedési hatóság fenntartásokat fogalmazott meg, például a jármű homlokfali menekítő ajtaja miatt. Ezért a szakhatóság nem adta meg a végleges típusengedélyt, és nem járult hozzá a tesztek megkezdéséhez sem.
Az előzetes típusengedély csúszása miatt az Alstom nem tudta teljesíteni a szállítási határidőket. A kettes metróra az első szerelvényt tavaly májusban kellett volna leszállítania. Az MTI városházi információi szerint a BKV emiatt hárommilliárd forint kötbért követelhetne, de ennek jogosságát az Alstom vitatja.
Szerintük inkább nekik járna még 15 millió euró többletköltségként. A két cég között zajlik az egyeztetés ez ügyben. A szerződés szerint egyébként a típusengedély beszerzése az Alstom feladata, amihez a BKV segítséget nyújt.