Print és Cyber kategóriába delegálhat Magyarország egy-egy párost a CYL reklámversenyre, amely a világ legrangosabb reklámfesztiválja, a Cannes-i Reklámverseny hivatalos programja. Print kategóriában Foltin István (Artificial Group) és Moroncsik Ádám (szabadúszó, korábban a mito munkatársa) nyert, Cyber-ben pedig Vass Dávid és Vaskova Anabela (TeamRed). Budapesten pont ugyanúgy zajlott a CYL előválogatás, mint a nagy nemzetközi versenyen: egy nap alatt kellett a brief alapján koncepciót gyártani a fiatal – a kiírás szerint 28 év alatti - tehetségeknek.
A CYL előválogatót a MAKSZ rendezte meg, amely nemrégen hozta létre a KRU programot. A CYL a KRU által szervezett első esemény volt. A fiatal magyar kreatívokat, illetve a CYL előválogatás megrendezését a Magyar Telekom támogatta.
A zsűriben a MAKSZ szakmai vezetője, a kirowski Isobar kreatívigazgatója, Jedlicska Márton, két KRU szakmai tag, a Carat ügyvezetője, Bacsa Gábor és a hps kreatívigazgatója, Vekkel László; az ACG kreatívigazgatója, Tihanyi Péter, valamint a Magyar Telekomtól Kovács Péter és egy korábbi CYL bronzérmes, Deme Dániel ült. A versenyre 19 csapat nyújtott be összesen 23 anyagot.
mfor.hu