Abramovics hangsúlyozta: az AiRUnion szövetség problémáinak és a Malévnak nincs köze egymáshoz, mivel az egyik vállalkozásból a másikba nem visznek pénzt, a problémákat annál a társaságnál oldják meg, ahol felmerülnek.
A magyar légitársaság ugyanazzal a nem kevés gonddal küzd, mint a világ többi légitársasága, például a magas üzemanyagárakkal és a likviditási válsággal, de minden tekintetben jól strukturált, s ezért kevésbé készületlenül érte a válság, mint az orosz társaságokat - mondta Abramovics.
"No és persze jelentős munkát végeztünk másfél év alatt a veszteségek csökkentése terén. Jelenleg a Malév a flotta átalakításával foglalkozik - kisebb gépeket állít be - és a desztinációs hálózatot szervezi át, lemond az amerikai és kanadai járatokról, de növeli rövidebb európai járatai számát" - mondta Abramovics.
Arra a kérdésre, hogy az ígéreteknek megfelelően idén nyereséges lesz-e a Malév, kitérően válaszolt: leépítés folyik, s mivel a veszteségek struktúrája átalakult, most van átdolgozás alatt az üzleti terv, de a világ civil légi közlekedésében idén 6,2 milliárd dollár veszteségre számítanak. A Malévnak, mint minden légitársaságnak szüksége van kiegészítő eszközökre, de hogy mennyire, azt nem lehet pontosan tudni, attól is függ, meddig húzódik el a válság - tette hozzá.
Abramovics az AiRUnion problémáiról elmondta: eredetileg néhány jövedelmező és néhány veszteséges társaságból hozták létre a szövetséget, hogy aztán olyan részvénytársaságot alakítsanak belőlük, amelynek többsége magántulajdonban van, hogy az orosz piacon egészséges konkurencia alakuljon ki. Úgy vélték, az átalakítás fél év alatt megoldható, de végül több mint három évig húzódott, s ez végzetessé vált a bizonytalan struktúrára nézve. Mire kiderült, hogy fel kellene adni, addigra a magántulajdonosok már az elnöki rendeletek és egyéb állami intézkedések nyomán saját tervük túszává váltak.
Elmondta: az állammal közös tulajdonban lévő társaságok - a KrasAir, a DAL és a Szamara - tulajdonukban lévő részvényeiket átadták a Rostechnologii állami korporációnak, s bár nem tudják, mi lesz e tulajdonrészekkel, bizonyosnak látszik, hogy a Rostechnologii égisze alatt számos társaság egyesítéséből létrehozandó hatalmas légitársaság tulajdonosi struktúrája készen áll, amennyiben a korporáció és a moszkvai városi önkormányzat lesz a tulajdonos, s ez látszik a legjobb megoldásnak.
Abramovics szólt arról is, hogy már nincs tulajdonrésze a SkyExpress fapados társaságban, hanem tanácsadó a cégnél, bár ezzel kapcsolatban a múlt héten más tulajdonosok jelezték, hogy nem tudnak ilyen változásról. Emellett az AiRUnionnal történtek helyrehozásával foglalkozik, azzal, hogy lehetőleg senki ne kerüljön az utcára és hogy ki tudják fizetni az adósságokat.
Az Abramovics fivérek tulajdonában van a Krasair mintegy 40, a DAL mintegy 48,6, a Szamara mintegy 40, az Omszkavia 70 és a Szibaviatransz 100 százaléka, továbbá ezen orosz légitársaságok mellett a krasznojarszki Jemeljanovo repülőtér mintegy 40 százaléka, és az Airbridge cég révén a Malév 49 százaléka.