A két érdekképviselet által kiadott közleményben azt hangoztatják: megítélésük szerint alkotmányossági, jogalkotási, erkölcsi szempontból sem indokolt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium álláspontja, miszerint a fuvarozó vállalkozó az által meg nem akadályozható, az alkalmazottja által elkövetett jogsértő magatartásáért is viseljen hátrányos helyzetet teremtő felelősséget. A GKM 2007. október 27-én benyújtotta a szóban forgó szóló törvénytervezetét.
A Fuvosz és a NiT Hungary felhívja a figyelmet arra, hogy a közúti közlekedési szolgáltatók, és a sajátszámlás szállítók egyaránt szigorú-számadású fuvarlevél, illetve menetlevél-vezetésére kötelezettek, amely elégséges a szabálysértő kilétének pontos azonosításához.
A két fuvarozói érdekképviselet ezekre tekintettel kéri a honatyákat, hogy az említett törvénymódosítást csak akkor fogadják el, ha az mentesíti a jármű üzemben tartóját a felelősség alól, amennyiben a szabálysértést elkövető gépkocsivezető személyét a hatóság részére igazolni tudja.
Az ügy előzménye, hogy Kondorosi Ferenc kormánybiztos a közelmúltban bejelentette: a jövő évtől a gépkocsi üzembentartójának objektív felelőssége lesz a szabálysértések elkövetésénél, akkor is, ha más vezette az autót, aki ezt el is ismeri. A tájékoztatás szerint a közlekedésbiztonsági bírság felső határa 300 ezer forint lesz.
Az igazságügyi és rendészeti tárca véget akar vetni annak a gyakorlatnak, hogy a közlekedési szabálysértések után senki sem fizet bírságot. Mivel a sebességmérők fotóiból nem derül ki, hogy ki ült a volánnál, az autók tulajdonosai általában arra hivatkoznak: nem ők vezették a járművet, de azt nem árulják el, hogy ki. Azaz senki nem vállalja a felelősséget.