2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) és a Magánvállalkozók Nemzetközi fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) az országgyűlési képviselőkhöz írt nyílt levelében tiltakozik a közlekedési törvények módosításának egy része ellen, ami a fuvarozó vállalkozót tenné felelőssé az alkalmazottja által elkövetett jogsértő magatartás miatt.

A két érdekképviselet által kiadott közleményben azt hangoztatják: megítélésük szerint alkotmányossági, jogalkotási, erkölcsi szempontból sem indokolt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium álláspontja, miszerint a fuvarozó vállalkozó az által meg nem akadályozható, az alkalmazottja által elkövetett jogsértő magatartásáért is viseljen hátrányos helyzetet teremtő felelősséget. A GKM 2007. október 27-én benyújtotta a szóban forgó szóló törvénytervezetét.

A Fuvosz és a NiT Hungary felhívja a figyelmet arra, hogy a közúti közlekedési szolgáltatók, és a sajátszámlás szállítók egyaránt szigorú-számadású fuvarlevél, illetve menetlevél-vezetésére kötelezettek, amely elégséges a szabálysértő kilétének pontos azonosításához.

A két fuvarozói érdekképviselet ezekre tekintettel kéri a honatyákat, hogy az említett törvénymódosítást csak akkor fogadják el, ha az mentesíti a jármű üzemben tartóját a felelősség alól, amennyiben a szabálysértést elkövető gépkocsivezető személyét a hatóság részére igazolni tudja.

Az ügy előzménye, hogy Kondorosi Ferenc kormánybiztos a közelmúltban bejelentette: a jövő évtől a gépkocsi üzembentartójának objektív felelőssége lesz a szabálysértések elkövetésénél, akkor is, ha más vezette az autót, aki ezt el is ismeri. A tájékoztatás szerint a közlekedésbiztonsági bírság felső határa 300 ezer forint lesz.

Az igazságügyi és rendészeti tárca véget akar vetni annak a gyakorlatnak, hogy a közlekedési szabálysértések után senki sem fizet bírságot. Mivel a sebességmérők fotóiból nem derül ki, hogy ki ült a volánnál, az autók tulajdonosai általában arra hivatkoznak: nem ők vezették a járművet, de azt nem árulják el, hogy ki. Azaz senki nem vállalja a felelősséget.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!