A lap szerint a fuvarozók sok esetben a kisebb utakra "menekülnek" a magas költségek elől, bár ezt a KRESZ - e-útdíj bevezetésével egyidejűleg hatályba lépett - módosítása szigorú keretek közé szorítja. Július elsejétől fő szabály szerint a nehéz tehergépkocsik lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. Kivételt elsősorban azok az esetek jelentenek, amikor a jármű áruszállítás, az áru fel- vagy lerakásának céljából, üzemben tartója telephelyének vagy különleges felépítményű jármű esetén a felépítményével való munkavégzés helyszínének megközelítése érdekében használja a mellékutat.
A korábban is zajló forgalmi adatgyűjtés és elemzés az e-útdíj bevezetését követően az új rendszer hatásainak vizsgálatára is kiterjed a minisztérium szerint, azokon a területeken pedig, ahol nagyobb arányú átterelődés mutatható ki, az adatok és tendenciák ismeretében célzott ellenőrzésekre lehet számítani. Az egyes szakaszokon jelentkező kedvezőtlen hatások a monitoringrendszer jelzései alapján akár műszaki eszközökkel is kezelhetők és mérsékelhetők - tette hozzá a minisztérium.
MTI