Mindannyian beláthatjuk, hogy hasznos lenne egy olyan megoldás, ami a banner megtekintéseket is mérni tudná, és a konverziós csatornákban megjeleníthetővé tenné. A banner kattintások most is láthatók, de mivel a bannerek esetében képes hirdetésekről beszélünk jó lenne látni, hogy a képi üzenet megtekintésének milyen hatása van a vásárlóinkra.
Igazság szerint erre a problémára már létezik megoldás: Bánóczi Zoliék körülbelül egy éve készítettek egy Multi Channel AdView névre keresztelt megoldást, ami képes az Analytics jelentései között megjeleníteni a bannerek megtekintéseit is. Ehhez hasonló eszköz fejlesztésébe kezdet most bele az Analytics is.
Mielőtt nagyon megörülnénk, azért fontos megjegyezni, hogy az Analytics hivatalos eszköze egyelőre csak a Google Display Network (GND) által megjelenített bannerek mérésére lesz alkalmas. Ezzel szemben az AALL csapata által fejlesztett eszköz bármilyen rendszerben és ügynökség által kezelt kampányba beilleszthető. Az ő megoldásuk viszont egyelőre szintén nem publikus.
A korlátozások ellenére a szintén a napokban megjelent attribúciómodellezéssel kiegészülve ez is egy rendkívül hasznos eleme lesz az Google Analytics szolgáltatásainak.
Németh Attila
SEOaudit
seoaudit.hu