2p

A kelet-közép-európai térség 100 legnagyobb vállalata közül mindössze 8 vett részt a magyar Iparfejlesztési Közalapítvány (IFKA) által szervezett régiós szén-dioxid kibocsátás közzétételi projektben.

Vadovics Kristóf, az IFKA programvezetője szerdán, a projektről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a brit kezdeményezéssel létrejött program elsősorban az intézményi befektetőket kívánja tájékoztatni arról, hogy az értéktőzsdéken jegyzett társaságok milyen hosszú távú környezetvédelmi stratégiával rendelkeznek. Ennek érdekében a legnagyobb vállalatoknak egy kérdőívet kell kitölteniük, ami alapján a részvényesek eldönthetik, hogy az adott cégnek mekkora veszélyt, illetve akár lehetőséget jelent a klímaváltozás.

A 11 országot tömörítő közép-európai régióban összesen 100 társaságot szólítottak fel válaszadásra, a 11 megkérdezett magyar cégből mindössze három küldte vissza a kérdőívet. A Magyar Telekom, a Mol és a Richter Gedeon ugyan felelt a kérdésekre, de nem járult hozzá válaszaik nyilvánosságra hozásához - mutatott rá a szakember.

A programvezető úgy vélekedett, a cégek stratégiájának feltérképezését leginkább a nyelvi nehézségek, valamint a gazdasági válság miatti általános bizalmatlanság és erőforráshiány nehezítette.

Vadovics Kristóf ugyanakkor optimista az idén indult projekt folytatását illetően, az IFKA a következő években szeretné megközelíteni a világ fejlettebb régióban jellemző 40-50 százalékos válaszadási arányt. Hozzátette: céljuk egy referencia csoport létrehozása, amelynek válaszadási, így egyben stratégiaalkotási hajlandóságát egyre több cég követheti a jövőben.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!