Vadovics Kristóf, az IFKA programvezetője szerdán, a projektről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a brit kezdeményezéssel létrejött program elsősorban az intézményi befektetőket kívánja tájékoztatni arról, hogy az értéktőzsdéken jegyzett társaságok milyen hosszú távú környezetvédelmi stratégiával rendelkeznek. Ennek érdekében a legnagyobb vállalatoknak egy kérdőívet kell kitölteniük, ami alapján a részvényesek eldönthetik, hogy az adott cégnek mekkora veszélyt, illetve akár lehetőséget jelent a klímaváltozás.
A 11 országot tömörítő közép-európai régióban összesen 100 társaságot szólítottak fel válaszadásra, a 11 megkérdezett magyar cégből mindössze három küldte vissza a kérdőívet. A Magyar Telekom, a Mol és a Richter Gedeon ugyan felelt a kérdésekre, de nem járult hozzá válaszaik nyilvánosságra hozásához - mutatott rá a szakember.
A programvezető úgy vélekedett, a cégek stratégiájának feltérképezését leginkább a nyelvi nehézségek, valamint a gazdasági válság miatti általános bizalmatlanság és erőforráshiány nehezítette.
Vadovics Kristóf ugyanakkor optimista az idén indult projekt folytatását illetően, az IFKA a következő években szeretné megközelíteni a világ fejlettebb régióban jellemző 40-50 százalékos válaszadási arányt. Hozzátette: céljuk egy referencia csoport létrehozása, amelynek válaszadási, így egyben stratégiaalkotási hajlandóságát egyre több cég követheti a jövőben.
MTI/Menedzsment Fórum