3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Három jelentkezővel folytatja a tárgyalásokat az ÁPV Zrt. a Malév eladásával kapcsolatban. A versenyben maradt Air Bridge igen magabiztos a 40 milliárd forint veszteséget termelő légitársasággal kapcsolatban.

Abramovics már a magáénak érzi

Az ajánlattevők között már jól ismert az AirBridge Magyarország Zrt., amelyben kisebbségi tulajdonos Borisz Abramovics, az orosz KrasAir légitársasági csoport résztulajdonosa, aki egyben a formálódó Air Union szövetség egyik jelentős tulajdonosa is. Leonov Péter, az AirBridge igazgatósági tagja korábban elmondta: megismerve a többi ajánlattevőt, szerinte az AirBridge az egyetlen, amely a szakmai és pénzügyi segítségen túl új piacot is hozna a Malév számára.

Ofer Hava magánszemély egy magyar-ír befektetői csoportot képvisel, és azokkal a garanciákkal együtt adta be az ajánlatot, amelyek igazolják a magyar taggal is rendelkező ír pénzügyi csoport támogatását. Ofer Hava, a Home-Center Zrt. magyarországi ingatlan-fejlesztő és -beruházó cég tulajdonosa és vezérigazgatója.

A litván LAL Investiciju Valdymas befektetői csoport a LAL litván nemzeti légitársaság tulajdonosa. Három fő részvényese a Fima informatikai cég, a ZIA Valda befektetési társaság és a Sanitex logisztikai vállalat. A LAL honlapján olvasható információ szerint egyébként valószínűleg változások következnek be a társaság részvényesi struktúrájában.

A Sky Alliance-t elsősorban azért alapították a pilóták, hogy versenybe szállhassanak a nemzeti légitársaság privatizációjában. A társaság ugyanis szerette volna magyar kézben tudni a Malévot. A cég másik célja, hogy adott esetben egy új légitársaságot hozzanak létre a magyar légiközlekedési ipar védelmében.

Mínusz 40 milliárdos ajánlat

A 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév az idén messze alulmúlja a pénzügyi várakozásokat. A tervekben kilencmilliárd forint allatti mínusz szerepelt, de valószínűleg ennél jóval többre sikerült letornázni a mérleget az idén. Tavaly év végi adatok szerint 1997 óta a Malév több mint negyvenmilliárd forint veszteséget halmozott fel.

A légitársaság a tetemes mínuszt hozzávetőleg 32 milliárd forintra rúgó banki hitelelkből és tízmilliárdokban mérhető állami támogatásból és tőkeemelésből finanszírozta. Tavaly az Air Bridge azt vállalata, hogy - jóllehet csak egymilliárd forintot adott volna a Malévért - kezeli a légitársaság tetemes adósságát. Akkor végül azért fulladt kudarba a privatizáció, mert a Budapest Airport eladása kapcsán nagyon erős lett az ügy politikai felhangja.

Menedzment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!