Abramovics már a magáénak érzi
Az ajánlattevők között már jól ismert az AirBridge Magyarország Zrt., amelyben kisebbségi tulajdonos Borisz Abramovics, az orosz KrasAir légitársasági csoport résztulajdonosa, aki egyben a formálódó Air Union szövetség egyik jelentős tulajdonosa is. Leonov Péter, az AirBridge igazgatósági tagja korábban elmondta: megismerve a többi ajánlattevőt, szerinte az AirBridge az egyetlen, amely a szakmai és pénzügyi segítségen túl új piacot is hozna a Malév számára.
Ofer Hava magánszemély egy magyar-ír befektetői csoportot képvisel, és azokkal a garanciákkal együtt adta be az ajánlatot, amelyek igazolják a magyar taggal is rendelkező ír pénzügyi csoport támogatását. Ofer Hava, a Home-Center Zrt. magyarországi ingatlan-fejlesztő és -beruházó cég tulajdonosa és vezérigazgatója.
A litván LAL Investiciju Valdymas befektetői csoport a LAL litván nemzeti légitársaság tulajdonosa. Három fő részvényese a Fima informatikai cég, a ZIA Valda befektetési társaság és a Sanitex logisztikai vállalat. A LAL honlapján olvasható információ szerint egyébként valószínűleg változások következnek be a társaság részvényesi struktúrájában.
A Sky Alliance-t elsősorban azért alapították a pilóták, hogy versenybe szállhassanak a nemzeti légitársaság privatizációjában. A társaság ugyanis szerette volna magyar kézben tudni a Malévot. A cég másik célja, hogy adott esetben egy új légitársaságot hozzanak létre a magyar légiközlekedési ipar védelmében.
Mínusz 40 milliárdos ajánlat
A légitársaság a tetemes mínuszt hozzávetőleg 32 milliárd forintra rúgó banki hitelelkből és tízmilliárdokban mérhető állami támogatásból és tőkeemelésből finanszírozta. Tavaly az Air Bridge azt vállalata, hogy - jóllehet csak egymilliárd forintot adott volna a Malévért - kezeli a légitársaság tetemes adósságát. Akkor végül azért fulladt kudarba a privatizáció, mert a Budapest Airport eladása kapcsán nagyon erős lett az ügy politikai felhangja.