A vizsgálat megállapította, hogy a TIENS Hungary Kft. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy az általa multi level marketing rendszerben értékesített különféle termékeknek betegséget megelőző, kezelő, illetve gyógyító hatást tulajdonított.
Az eljárás tárgyát a TIENS Hungary Kft. által forgalmazott élelmiszerekre (étrend kiegészítőkre), kozmetikumokra, valamint műszaki cikkekre vonatkozó állítások képezték, melyek a TIENS Hungary Kft. termékeinek gyógyhatást tulajdonított.
A TIENS Hungary Kft. tevékenysége az 1992-ben Kínában alapított anyacége által gyártott termékek multi level marketing (MLM) rendszerben szervezett termékforgalmazókon ("független tanácsadókon") keresztül való eljuttatása a végső fogyasztókhoz.
Kapcsolódó anyagok:
36 millióra büntette a GVH a Tescót
Egy illúzióval kevesebb a gyógyító Colgate pasztáról
12 milliós Kika-büntetés megtévesztés miatt
Jogsértés miatt kell visszavonni egy magyar reklámot