A három cég kezelésében összesen 6700 kilométer gyorsforgalmi út van - jelentette a BBC online, és a pénzügyi tárca kezdeményezte a privatizációt. A tervet azonban megtorpedózta a közlekedési miniszter és a szakszerezetek, így került a kabinet elé a kérdés. A döntés kétesélyes volt a szakértők szerint, hiszen a mérleg egyik oldalán az eladásból remélt 12 milliárd euró állt, amely azonban nem bizonyult végül kellően erős érvnek. A szakszervezetek véleménye szerint ugyanis az autópályatársaságok magánkézbe adása a cégeknél dolgozók munkáját veszélyeztette volna.
A döntés kommentálása során Jean-Pierre Raffarin miniszterelnök úgy vélte, hogy a fejlesztéshez szükséges tőke kötvénykibocsátásból is finanszírozható. A szakemberek többsége annak a véleményének adott hangot, hogy a francia kormány visszariadt a közlekedést megbénító esetleges sztrájkoktól. Ugyanakkor mutatnak rá elemzők arról sem szabad megfeletkezni, hogy az értékesítésből egyösszegben befolyó összeggel szemben autópályadíjakból a következő harminc évben 39 milliárd euró várható.
Nem privatizálják a francia autópályákat
A francia kormányzat elutasította azt a tervet, hogy magánkézbe adják a a három legnagyobb autópályaüzemeltető céget.