A GM annak ellenére nem tudja kielégíteni a megnövekedett igényeket, hogy nyáron bevezette a harmadik műszakot az Ohió állambeli Lordstownban működő üzemében, ahol a nagy keresletnek örvendő Chevrolet Cobaltot előállítják. A Cobalt persze csak amerikai mércével mérve tartozik a kisautó kategóriába: 2,2 és 2,4 literes benzines, illetve 2 literes turbómotorral szerelik, amelyek teljesítménye 148, 171, illetve 260 lóerő.
Mint Chris Lee, a GM szóvivője közölte, a kereslet kielégítésére a lordstowni üzemben az év végéig szombatonként is két műszakban folyik majd a termelés. A szűkülő amerikai autópiacon a GM eladásai idén 18 százalékkal csökkentek, miközben a Cobalt forgalma hat százalékkal erősödött.
A Wardsauto adatai szerint a kereskedésekben kevesebb mint nyolc hétre elegendő készlet van Cobaltból, valamint Honda Civicből és Toyota Corollából, ez utóbbi két japán autó is a legkelendőbb modellek közé tartozik. A készletezési norma tíz hét. Ugyancsak erősödik a Ford Focus piaci helyzete, szeptemberben öt százalékkal bővült a kereslet.
Mint a The Wall Street Journal megjegyezte, a GM és riválisai versenyt futnak azért, hogy a korábban fő profilba tartozó városi teherautók és terepjárók termeléséről minél gyorsabban átálljanak a kisméretű, üzemanyag-takarékos járművekre.