Klasszis Klub online találkozó

Módosult a program!

Május 13. 15:30

Vendég: Dávid Ferenc, a VOSZ volt főtitkára

Legyen előfizetőnk, és regisztrálhat rendezvényünkre!

Előfizetés



		
	

Az Európai Parlament korábbi elképzeléseivel ellentétben egyelőre nem lesz belföldi piacnyitás a vasúti személyszállításban, miután a képviselőtestület a strasbourgi plenáris ülésen, az úgynevezett vasúti jogszabálycsomag csütörtöki megszavazásakor kiemelte ezt az elemet a tervek közül.

Az EP közlekedési szakbizottsága korábban még olyan változatot fogadott el, amely az a belföldi személyszállításra is kiterjesztette volna a teljes liberalizációt 2017-ig, az új tagállamok esetében 2022-ig. Ez az elképzelés egyébként szembement a tagországok álláspontjával. Az időpont elfogadásához azonban a plenáris ülésen nem volt meg a szükséges minősített többség - jelentette az EP sajtószolgálata.

A csomagnak továbbra is része, hogy a nemzetközi személyszállítást 2010. január 1-jéig meg kell nyitni a verseny előtt. Az EP ebben a kérdésben is meghátrálásra kényszerült, hiszen az eredeti elképzelés 2008-tól nyitotta volna meg a lehetőséget. (Mint ahogyan az áruszállítást is korábban, 2007-től liberalizálták volna - ehelyett jövő tasszal kell megnyitni minden vonalat a nemzetközi fuvarok előtt. Pillanatnyilag csak a fővonalakat kell hozzáférhetővé tenni.)

A javaslat vitájában a magyar képviselők közül Barsiné Pataky Etelka (Fidesz-MPSZ) kiemelte: el kell kerülni, hogy a tagállamokban a vasúti szolgáltatás áldozatul essen a nyitásnak. Becsey Zsolt (Fidesz-MPSZ) pedig azt tartotta fontosnak, hogy az új tagállamokban az államháztartási problémák miatt csak az euró bevezetése után öt évvel kerüljön sor teljes liberalizációra.

A nyitás "csak akkor lesz sikeres, ha gazdaságilag egészséges, logisztikailag felkészült, modern vasúti társaságok fogják nyújtani a szolgáltatást" - szögezte le Barsiné. A képviselőnő szerint "ma az új, és egyes régi tagállambeli vasúttársaságok küzdenek a felhalmozott deficittel, a tagállamok pedig a konszolidáció problémájával. Az esetleges belső liberalizációt szerinte hatásvizsgálatnak kell megelőznie, és ennek minden esetben ki kellene terjednie az új tagállamok specifikumaira.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.