A HTA rámenősségét több tényező is indokolja, illetve segíti. Egyrészt térségünkben a jelek szerint egy-két évig biztos nem lesz lehetőség repülőtér-üzemeltetőt venni; Pozsonyban leállították a privatizációt, Prágát a kormányválság miatt legfeljebb jövőre hirdetik meg, a bulgáriai Várna és Burgasz pedig már a szintén német Fraporté lett. Másrészt a HTA az elmúlt hónapokban szorosabbra fonta a szálakat a BA-privatizáción is indult kanadai alappal (Caisse de dépot et placement du Québec), a KfW IPEX bankkal és egy ausztrál partnerrel.
A cég szakmai munkájában is volt haladás, hiszen megkezdte a tiranai repülőtér üzemeltetését, bővítette a hamburgi légikikötőt, elnyerte a moszkvai Seremetyjevo átépítésének jogát, és elkezdte a bécsi légibázis korszerűsítését. A HTA-hoz tartozó öt reptéren tavaly 70 millió utas fordult meg, s ez 1,18 milliárd eurós bevételt hozott - számol be a Világgazdaság.