Deripaskának - Basis Element nevű holdincégén keresztül - többsége van az orosz GAS járműgyártóban, és "most megbízást kapott a Kremlből, hogy növelje az orosz autóipar nemzetközi versenyképességét" - írta a német magazin.
A vártnál nagyobb üzemi eredményt, de az egyszeri tételek beszámításával nagyobb adó utáni veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a második negyedben a General Motors. Vesztesége 3,2 milliárd dollár, - egy részvényre 5,62 dollár - az egy évvel korábbi 987 millió, egy részvényre 1,75 dolláros mínusz után. A veszteséget jórészt a korábban bejelentett létszámcsökkentések költségei - 3,7 milliárd dollár - okozták. Az egyszeri tételek nélkül adózott eredménye 1,2 milliárd dollár, egy részvényre 2,03 dollár lett. A cég bevételei az időszakban 54,4 milliárd dollárt értek el a korábbi 48,5 milliárd dollár után.
Jelentős átalakulás előtt áll a világ autóipara - állapította meg szeptember végén a PricewaterhouseCoopers. A cég elemzőinek véleménye szerint 2010-ig rohamtempóban fog bővülni a gyártás - főleg India, Kína, Brazília, Oroszország keresletének gyors növekedése miatt -, és át fognak rendeződni az erőviszonyok. A jelenlegi világelső, az amerikai General Motors öt éven belül nem lesz benne az első tízben sem, miközben a japán Toyota az élre fog törni a PwC szakértői szerint.