3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nyáron már a budapestiek is használhatják az Alstom Metropolis típusú metrókocsijait a kettes vonalon, mondta el hétfői sajtótájékoztatóján Kocsis István, a BKV Zrt. vezérigazgatója. Az összesen mintegy 215 millió euróba került járművek első példánya a közelmúltban érkezett meg a magyar fővárosba, tesztelése hamarosan megkezdődik.

A jelenleg csupán ideiglenes típusengedéllyel rendelkező Metropolis-metrókocsik év közepére szerezhetik meg a végleges engedélyt, azaz ekkor kezdődhet meg a szovjet gyártmányú szerelvények lecserélése a kettes metróvonalon, mondta el hétfői sajtótájékoztatóján Demszky Gábor főpolgármester. A prototípus jármű tesztelését hamarosan megkezdik a BKV próbapályáján.  

Ezzel kapcsolatban Kocsis István, a BKV Zrt. vezére úgy fogalmazott: májusra befejeződhet a tesztüzem, és nem sokkal ezután, tehát már nyáron használhatják a szerelvényeket a budapestiek.

37 jármű 215 millió euróért

Mint ismert, az Alstom Transport és a BKV 2006. május 30-án írta alá a kettes és az újonnan épülő négyes metróvonal új szerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződést.

A kettes vonalra a francia cég 22 darab, egyenként öt kocsiból álló szerelvényt, a most épülő négyes vonalra pedig 15 darab, egyenként négy kocsiból álló, teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 215 millió euró értékben. A 170 metrókocsi naponta egymillió utast tud majd szállítani a két metróvonalon. 

Az M2-re szánt kézivezérlésű jármű 100 méter hosszú, teljes hosszában végigjárható lesz. 1023 utast tud majd szállítani, közülük 209-en utazhatnak üléseken. A négyes metrón 80 méter hosszú, teljes mértékben automata vezérlésű szerelvények futnak majd. Az automata irányítórendszerrel a Siemens szereli majd fel a kocsikat. Azokat 2010 végéig szállítja le az Alstom, próbaüzemük 2011 elejére várható.

A kötbérről még vitáznak

A kettes vonalra szánt metrókocsik leszállítása csúszott, emiatt a főváros kötbérigénnyel lépett fel az Alstommal szemben. A francia cég hasonló lépést jelentett be a négyes metró építésének késése miatt, mondta el Demszky Gábor. A főpolgármester szerint bár vita van a kérdésben, az álláspontok közelednek.     

Az új budapesti metrószerelvényeket Franciaországban tervezték. Főbb részegységei - a forgóvázak, a fékrendszerek, a légkondícionáló berendezések és az ajtók – Franciaországban készültek, a kocsiszekrények gyártása és az összeszerelés pedig a lengyelországi Katowicében történik.

A világ 45 városában jelenleg több mint 3000 Metropolis-kocsi van forgalomban, amelyek naponta több millió utast szállítanak többek között New Yorkban, Párizsban és Londonban.

WB

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!