3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két járművezetőt azonnali hatállyal elbocsátott a BKV, további hat munkavállaló menesztése pedig folyamatban van, közölte a közlekedési társaság szerda késő délután.

Ma reggel 58 autóbusszal kevesebb volt a garázsból ki nem adott járművek száma, és a gyors intézkedések eredményeként „csak” 150 autóbusz nem állt forgalomba, ugyanis az azonnal javítható hibák kiküszöbölése, hiányok pótlása a helyszínen megtörtént. Mindezek következtében 30 vonalon jelentős mértékben javult a közösségi közlekedés színvonala. Az úgynevezett kontroll csoportok tevékenysége máris érezhetően akadályozza a munkalassítási folyamatot, áll a BKV közleményében.

Kirúgott dolgozók

A cég szerint két járművezetőt azonnal elbocsátottak, további hat menesztés folyamatban van. A Műszaki Igazgatóság területén – a hatékonyabb munkavégzés érdekében – hat vezetőt (üzemvezető, szolgálatvezető, művezető) áthelyeztek. Több olyan vizsgálat indult, mely a műszaki feltételek és bizonyos hibák eredetét vizsgálja, ezek eredménye később várható. A BKV folytatja a szuper kontroll csoportok alkalmazását, amelynek költségvonzata nincs, hiszen a 200 ember átirányítása belső átcsoportosítással történt.

A LIGA Szakszervezetek felháborítónak tartják a BKV módszerét, amellyel a kollektív szerződés nélkül maradt buszvezetőket megfélemlíti, és felszólítja a menedzsmentet, hogy a felmondással illetve fegyelmivel sújtott munkavállalók jogviszonyát haladéktalanul állítsa helyre - közölte a szervezet szerdán az MTI-vel.

A BKV tegnap este jelentette be, hogy szuper kontroll csoportokat hoz létre azzal a céllal, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban véget vessen a közlekedési káosznak. Ezek feladata az autóbuszok műszaki állapotának felmérése a forgalomba kiálláskor, majd annak összehasonlítása a garázsba álláskor tapasztalható állapottal. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.

Ma sem sikerült megállapodni

A kimaradások és késések hátterében a menedzsment és a munkavállalók közötti bérvita áll. A felek ugyanis nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt - nyilatkozták akkor szakszervezeti vezetők - olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak: borulhat a teljes menetrend is.

A BKV szerint dolgozói a kollektív szerződés megszűnését követően is rendelkeznek érvényes munkaszerződéssel, amely tartalmazza a munkaviszony legfontosabb elemeit, így a cég szerint erre hivatkozva nem lehet befolyásolni a közösségi közlekedés színvonalát.

A megállapodás hiánya miatt a szakszervezetek január 12-től határozatlan idejű sztrájkot hirdettek. A mai egyeztetések sem vezettek eredményre, a felek várhatóan pénteken ülnek újra tárgyalóasztalhoz.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!