Szerinte semmi esetre sem vállalatrészek elajándékozásáról, legföljebb azok eladásáról lenne amúgy is szó, tehát az egyesülés nem járna értékvesztéssel. Az energiaágazatban lezajlott összeolvadások tapasztalataiból kiindulva úgy becsülte, hogy a szinergiák révén 3-4 milliárd eurót lehetne elérni.
A hírmagazin munkatársa megjegyezte, hogy az esetleges hálózatleépítésnél a schwechati olajfinomító sorsa is kockán foroghatna, hiszen a közelben két Mol-finomító is működik, ráadásul az előbbinél nagyobb hatékonysággal. A schwechati létesítmény bezárása egyáltalán nem vitatéma. Kitűnő finomító, és az ellátás szempontjából nélkülözhetetlen - válaszolta az OMV-vezér.
Hasonlóképpen reagált a Mol szóvivőjének közelmúltbeli kijelentésére is, amely szerint egy működő piacgazdaságban hatékonyabb vállalkozásként valójában a Mol-nak kellene az OMV-t átvennie. Ruttestorfer szerint az olajfinomítói területet leszámítva az OMV jobban szervezett, következésképpen az "együttműködés mindkét fél számára nyereség lenne". A vezető cáfolta, hogy a Petrom romániai cég átvétele félresiklott volna. Mint fogalmazott, tényleg több ráfordítást igényelt a fúzió, mint ahogy tervezték, de a bevétel is több az eredetileg számítottnál. - Kezdettől tudtuk, hogy sok lesz a tennivaló. De minden a terv szerint halad - közölte.
Leszögezte, hogy a Mol-lal való együttműködés nem előfeltétele az osztrák konszern növekedési stratégiája megvalósításának, bár kétségkívül "egy egyesülés esélyt teremtene arra, hogy hosszú távon jó pozíciót foglaljunk el". Megismételte azt a véleményét, miszerint az európai energiaipari vállalatok körében a konszolidációs folyamat még nem zárult le - a múltbeli példák pedig azt bizonyítják, hogy az a vállalkozás a sikeres, amelyik a leggyorsabban cselekszik.
A magazin a Mol-ügyről két szakértőt is megszólaltatott az interjúhoz csatolt háttéranyagában. Az UniCredit elemzője, Alfred Reisenberger kifejtette, hogy bár stratégiailag értelmesnek tartja az OMV részéről az átvételi szándékot, a "magyarok heves reagálására való tekintettel egyszersmind megvalósíthatatlannak is". Tobias Winter, a Raiffeisen elemzője pedig indokoltnak minősítette a Mol-vezérkarnak azt a félelmét, hogy az esetleges fúzió esetén az EU-normák miatt a finomítókapacitásban és a benzinkút-hálózatban elkerülhetetlen lenne az értékmegsemmisülés.