3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar felnőttek 29 százalékának volt okostelefonja tavaly év végén. A 2,4 millió okostelefont főleg a fiatalok, a férfiak, az iskolázottabbak és a budapestiek birtokolják. A használók 60 százaléka szokott internetezni telefonján, ennél valamivel kevesebben emaileznek és látogatják a közösségi oldalakat telefonon – derül ki az eNET-Telekom Jelentés az internetgazdaságról felméréséből.

A fiatalok, a férfiak és az iskolázottabbak a fő okostelefon-használók

Magyarországon tavaly év végén 6,8 millió hagyományos mobiltelefon és 2,4 millió okostelefon volt használatban. A készülékállomány ugyanakkor csak azoknak a telefonoknak a számát mutatja meg, amelyek adatot forgalmaztak, azt nem, hogy ki hány telefont használ. Ehhez a lakossági felmérés adataira van szükség.

2012. december végén a magyar felnőtt lakosság 29 százalékának volt okostelefonja. A férfiak, a fiatalok, a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fővárosban és a megyeszékhelyeken lakók körében átlag feletti az okostelefon-használat. Az alkalmazások letöltéséből kiderül, hogy ők intenzívebb mobilhasználók is.

Érdekes adat, hogy az okostelefon-használók több mint 60 százaléka szokott internetezni a telefonján. Vagyis az okostelefon-tulajdonosok harmada egyelőre nem él telefonja egyik legfontosabb képességével, sem mobilinternet szolgáltatás, sem WiFi használatával. Ugyanakkor az okostelefonnal rendelkező iskolázott, fővárosi, fiatal férfiak mintegy 70 százaléka mobilnetezik.

Emailt a felhasználók 53 százaléka olvas az okostelefonján. A legaktívabb, budapesti csoport 72 százalékban levelezik a telefonján.

A közösségi oldalak látogatottsága majdnem olyan népszerű, mint az emailezés, az okostelefon-felhasználók 45 százaléka rendszeresen látogat ilyen oldalakat telefonján. Sőt, a községekben, falvakban élők közül többen látogatják a közösségi oldalakat, mint ahányan emailt használnak. A Facebook-ot valamivel több mint 1,2 millió felhasználó nézi okostelefonján is Magyarországon.

A MultiSIM-ek piaca: egy előfizetéssel több mobileszközt kiszolgálni

A legkülönbözőbb méretű érintőképernyős kijelzőkkel jelennek meg a hordozható okos eszközök. A különböző kategóriák elnevezései inkább csak a marketingüzenetek miatt jönnek létre, a képernyők mérete alapján. A készülékek funkciói az alkalmazásokkal (applikációkkal) szinte korlátlanná váltak. A felhasználók megszokták, hogy a mobil eszközök internet elérését WiFi-n keresztül vagy mobilinternet-előfizetéssel oldják meg. Utóbbihoz a SIM kártyát egyszerre egy eszközbe tudják betenni, de ennek nem feltétlenül kell így lennie.

Olyan mobiltelefonok már régóta léteznek – és igen népszerűek Indiában és Oroszországban – amelyekbe két SIM kártyát is bele lehet tenni. A MultiSIM szolgáltatás ezzel szemben arra épít, hogy egy előfizetéssel lehessen több mobil eszközt – például okostelefont és tabletet – kiszolgálni, akár telefonálásról, akár mobilinternetről van szó. A mobilinternet-előfizetések adataiból ugyanis látszik, hogy a felhasználók közel 40 százaléka a jelenlegi előfizetését többféle eszközön is használja.

A több eszközös kiszolgálást megvalósító szolgáltatások már a világ jó néhány országában elérhetők. Elsőként Spanyolországban a Movistar kínált "iPad for iPhone" csomagot 2010-től, 2013-tól pedig Magyarországon is megjelentek ilyen ajánlatok.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!