2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Növekvő forgalomra és olcsóbb utakra lehet számítani Romániában az uniós csatlakozás hatására. A forgalmat jelentősen erősítheti, hogy az országban bármely külföldi társaság indíthat majd járatot.

A Romániába irányuló, és onnan induló légiutas-forgalom legalább 20 százalékkal nő 2007-ben a IATA helyi irodájának becslése szerint. Idén év végére a repülőjegy-eladásból származó bevételek elérhetik a 300 millió eurót, jövőre pedig 360 millió eurós bevételre számítanak - idézi a szervezet adatait a Ziarul Financiar.

A IATA által üzemeltetett BSP (Billing Settlement Plan) jegyfoglalási- és értékesítési rendszerhez Romániában 41 légitársaság csatlakozott, beleértve a két belföldi járatüzemeltetőt, a Taromot és a Carpatairt is. A jegyértékesítések több mint 80 százaléka a BSP rendszeren keresztül történik.

Az ország EU-csatlakozása után a repülőjegyek árának csökkenésére számítanak, sőt már jelenleg is érzékelhető ez a tendencia a jegyeladási statisztikákból - mondta el a Ziarul Financiarnak Anca Apahidean, a IATA Románia és Moldova country managere.

A román piacon működő légitársaságok száma folyamatosan nő, évente átlagban 7 új társaság jelenik meg. Ezt a folyamatot tovább erősíti majd az életbe lépő "open sky" szabályozás, amelynek értelmében bármely külföldi társaság indíthat járatot Romániába vagy Romániából, sőt, akár belföldi járatokat is üzemeltethet, a román társaságok pedig szintén szabadon repülhetnek a közösség országaiba. Apahidean szerint ezáltal megvalósul a légiforgalom liberalizációja, és Románia ege minden közösségi légitársaság előtt megnyílik.

A közúti fuvarozáshoz képest mindenképpen különbséget jelent, hogy a légiforgalomban nem fog érvényesülni a kabotázs átmeneti tilalma, tehát a belföldi forgalomban is megjelenhetnek a közösségi légitársaságok.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!