Az új cég feladata, hogy új előadókat fedezzen fel, neveljen ki és dobjon piacra kizárólag az interneten, ezáltal mentesülve a CD-formátum magas előállítási és terjesztési költségei alól. Az AP amerikai hírügynökség szerint a cég már az év vége előtt megkezdheti működését. A Warner elképzelését alátámasztja, hogy internetes értékesítési árbevétele a harmadik üzleti negyedévben 44 millió dollárra rúgott, ez az első negyedévhez képest közel 80 százalékos emelkedést jelent.
Ezzel egy időben a Sony BMG is bejelentette együttműködését a brit internetes kereskedelmi portállal, a PlayLouder MSP-vel. Ennek keretében az új szolgáltatás előfizetői egymás között legálisan cserélgethetik majd a lemezcég online katalógusából vásárolt jogtiszta zeneszámokat. A lemezcégek azért szorulnak új üzleti megoldásokra, mert a lemezhamisítás és az illegális zenecserélők óriási kiesést okoztak a szektornak. Az 1999-es közel 40 milliárd dolláros globális lemezpiac 2004-re 32 milliárdosra szűkült. Némi optimizmusra adhat okot, hogy az online zenepiac egyre komolyabb pozíciót nyer: a nemzetközi hanglemezszövetség, az IFPI adatai szerint 2005 első felévében már több mint 180 millió zeneszámot töltöttek le az internetről, ez háromszor annyi, mint 2004 hasonló időszakában volt.
Jelenleg mintegy 2,2 millió előfizetőt tart nyilván az IFPI. Sikeresnek tekinthető a szövetség jogi fellépése is az illegális letöltőkkel szemben: 2003 szeptembere óta közel 15 ezer pert indítottak 12 országban, számolt be a Világgazdaság.
Online lemezcéggel hódítaná vissza vásárlóit a Warner
Online lemeztársaság létrehozásával próbálja javítani pozícióját a Warner Music a hamis lemezek és az illegális zeneletöltések miatt évek óta gyengülő zenepiacon, adta hírül a Világgazdaság.