2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ahogy azt már korábban közölte az Opel, német gyáraiból 4500 főt bocsát el. Ezek közül az észak-rajna-vesztfáliai tartományban lévő bochumi gyárat érintik leginkább az új tulajdonos, a Magna leépítési tervei, ahol a leépítések fele realizálódik.

Vasárnapi sajtóértesülések megerősítették azokat a korábbi információkat, amelyek szerint az európai - és benne a németországi - Opelt átvevő osztrák-kanadai beszállítói konszern az európai Opel-üzemekben összesen 10 560 munkahely megszüntetését tervezi és ebből 4500 Németországra jut.

A Welt am Sonntag című vasárnapi lap arról írt, hogy az elbocsátások leginkább a bochumi üzemet érintik, ahol 2045 munkahely szűnik meg. 1817 állást szüntetnek meg a hesseni Rüsselsheimben, amely az Opel legnagyobb németországi gyára, míg a Rajna-Pfalz tartományban lévő Kaiserslautern Opel-üzemében 283 alkalmazott elbocsátását tervezik. A munkahelyek megszüntetése egyedül a türingiai Eisenachban lévő gyárat nem érinti, igaz azon az áron, hogy a Magna a spanyolországi Zaragoza üzeméből termelési kapacitásokat a türingiai gyárba helyez ét. A spanyolországi gyárból pedig több ezer alkalmazottat bocsátanak el.

Az idézett sajtóértesülések szerint várható, hogy az elkövetkező napokban felgyorsítják a tárgyalásokat az új tulajdonviszonyokat rögzítő megállapodás véglegesítéséről. Változatlanul sok a nyitott kérdés, továbbra is sok a bizonytalanság a megállapodás részleteit tekintve és továbbra sem tisztázott, hogy az eddigi anyavállalat, az amerikai General Motors  - amely a részvények 35 százalékát megtartotta - a jövőben milyen befolyással rendelkezik majd.

Közben - mint arról szintén a Welt am Sonntag számolt be - a Magnával kooperáló orosz Sberbank fenyegetőzött arra az esetre, amennyiben a General Motors akadályozná az Opelek gyártásával kapcsolatban Oroszországnak történő technológia-átadást. Az 55 százalékos többségi részvénycsomagot a Magnával közösen birtokló Sberbank közölte: amennyiben a technológiaátadás útjába akadályokat gördítenek, az Opel átvétele "késedelmet szenved".

A Magna azt tervezi, hogy az Opel legfőbb új felvevő piaca Oroszország lesz. Az osztrák-kanadai konszern régóta együttműködik a GAZ orosz autógyárral.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!