Vasárnapi sajtóértesülések megerősítették azokat a korábbi információkat, amelyek szerint az európai - és benne a németországi - Opelt átvevő osztrák-kanadai beszállítói konszern az európai Opel-üzemekben összesen 10 560 munkahely megszüntetését tervezi és ebből 4500 Németországra jut.
A Welt am Sonntag című vasárnapi lap arról írt, hogy az elbocsátások leginkább a bochumi üzemet érintik, ahol 2045 munkahely szűnik meg. 1817 állást szüntetnek meg a hesseni Rüsselsheimben, amely az Opel legnagyobb németországi gyára, míg a Rajna-Pfalz tartományban lévő Kaiserslautern Opel-üzemében 283 alkalmazott elbocsátását tervezik. A munkahelyek megszüntetése egyedül a türingiai Eisenachban lévő gyárat nem érinti, igaz azon az áron, hogy a Magna a spanyolországi Zaragoza üzeméből termelési kapacitásokat a türingiai gyárba helyez ét. A spanyolországi gyárból pedig több ezer alkalmazottat bocsátanak el.
Az idézett sajtóértesülések szerint várható, hogy az elkövetkező napokban felgyorsítják a tárgyalásokat az új tulajdonviszonyokat rögzítő megállapodás véglegesítéséről. Változatlanul sok a nyitott kérdés, továbbra is sok a bizonytalanság a megállapodás részleteit tekintve és továbbra sem tisztázott, hogy az eddigi anyavállalat, az amerikai General Motors - amely a részvények 35 százalékát megtartotta - a jövőben milyen befolyással rendelkezik majd.
Közben - mint arról szintén a Welt am Sonntag számolt be - a Magnával kooperáló orosz Sberbank fenyegetőzött arra az esetre, amennyiben a General Motors akadályozná az Opelek gyártásával kapcsolatban Oroszországnak történő technológia-átadást. Az 55 százalékos többségi részvénycsomagot a Magnával közösen birtokló Sberbank közölte: amennyiben a technológiaátadás útjába akadályokat gördítenek, az Opel átvétele "késedelmet szenved".
A Magna azt tervezi, hogy az Opel legfőbb új felvevő piaca Oroszország lesz. Az osztrák-kanadai konszern régóta együttműködik a GAZ orosz autógyárral.
MTI/Menedzsment Fórum