A US Airways szerdán az iparági szakértőket is meglepve 8 milliárd dolláros ajánlattal kínálta meg a Delta Airlines részvényeseit, amelynek felét készpénzzel, egy részét pedig saját részvények átadásával egyenlítené ki.
Ugyan a Delta vezetése még nem reagált az egyébként ellenséges felvásárlás hírére, ám az egyértelmű, hogy a lépés új fejezetet nyithat a szektor amerikai történetében. Nem csak azért, hangsúlyozzák a szakértők, mert a tranzakcióval a legnagyobb amerikai légitársaság jön létre, de az iparág más szereplői számára is a konszolidáció jelzéseként fogható fel.

A 2001-es terrortámadások után válságba került, és azóta is vergődő amerikai légiipar számára a szakértők 2007-et valószínűsítik az első kedvezőbb évnek, amikor végre a lassú kilábalás pozitív eredményekben is megmutatkozhat. Nem véletlen tehát, írja a CNN, hogy a konszolidáció is elindul a piacon, hiszen a most kedvező pozícióba kerülő társaságok komoly versenyelőnyt szerezhetnek a konkurensekkel szemben.
A tranzakció mindenesetre komoly versenyjogi kérdéseket is felvet, a belföldi közlekedést tekintve ugyanis több városban is erőfölénybe kerülne az új vállalat. A döntéshozókra azonban olyan irányú nyomás is nehezedik, hogy a csőd szélén álló Delta számára ez a túlélést jelentheti, így számos desztinációt tekintve a fúzió éppen a verseny erősödését hozhatja.